Strateška alijansa automobilskih divova: Nissan i Renault najavili nekoliko zajedničkih projekata

Autor: Darko Bičak , 27. srpanj 2023. u 07:00
Sporazum uključuje Nissanovo ulaganje do 600 milijuna eura u Renaultov novi odjel električnih vozila/Reuters

Industrija je u tektonskom pomaku prema električnim vozilima.

Nissan i Renault finalizirali su restrukturiranje svog odnosa u srijedu, a glavni izvršni direktor japanskog proizvođača automobila rekao je da je rastući izazov u Kini bio “poziv na uzbunu” za ponovno pokretanje problematičnog saveza dok se industrija seizmički okreće električnim vozilima.

Naime, kako prenosi Financial Times, dvije tvrtke obećale su “ostaviti svoju prošlost iza sebe” dok su dovršavale dugo odgađani dogovor o rebalansu svog kapitalnog odnosa u zamjenu za Nissanovo ulaganje do 600 milijuna eura u Renaultov novi odjel EV i softverske tehnologije.

Zapečaćeni dogovor
Prvi put najavljen u veljači, dogovor je zapečaćen nakon mjeseci napetih pregovora dok su se rukovoditelji sukobljavali oko uvjeta pod kojima bi izjednačili svoje udjele jedni u drugima. Renault će smanjiti svoj udio od 43 posto u Nissanu na 15 posto, dok će japanska grupacija dobiti glasačka prava za vlastitih 15 posto udjela u francuskom proizvođaču automobila, uklanjajući jedan od glavnih izvora sukoba za 24-godišnjaka partnerstvo.

“Ovaj savez je prošao kroz mnogo toga, ali prošlost je prošlost. Morali smo raspravljati o budućnosti. Za mene je Kina bila poziv na uzbunu, a također se suočavamo s ogromnim izazovom u smislu uvođenja električnih vozila u SAD”, rekao je izvršni direktor Nissana Makoto Uchida.

Prijenos glasačkih prava

Renault će prenijeti 28,4 posto svojih dionica u Nissanu u francuski ‘trust’ gdje će glasačka prava biti ‘neutralizirana’ za većinu odluka.

Prodaja japanskih automobila teško je pogođena u Kini zbog sporog uvođenja EV-a i razine cijena koji je pokrenuo Tesla Elona Muska, prisilivši još jednog Nissanovog partnera Mitsubishi Motors da ovaj mjesec obustavi proizvodnju u zemlji.

U prvom kvartalu prodaja Nissanovih vozila u Kini pala je za 36,8 posto, dok je u drugom pala za 9,8 posto, zbog jake konkurencije lokalnih marki automobila. Kao rezultat toga, tvrtka je smanjila svoje smjernice za globalnu prodaju vozila za 7,5 posto na 3,7 milijuna vozila, s planiranih četiri milijuna.

Kako navodi FT, to se dogodilo unatoč izvješću o financijski jako dobrom tromjesečju u srijedu, gdje je neto dobit porasla 124 posto u odnosu na godinu ranije na 105,5 milijardi jena (750 milijuna dolara). Uchida je najavio da će Nissan preinačiti svoju strategiju u Kini pomicanjem uvođenja plug-in hibrida i automobila na čiste baterije tijekom sljedeće fiskalne godine.

Tijekom proteklih nekoliko mjeseci članovi Uprave Nissana ispitivali su i sukobljavali se oko prednosti preuzimanja maksimalnih 15 posto udjela u Renaultovom EV poslu Ampere, zbog zabrinutosti oko dijeljenja prava intelektualnog vlasništva.

Ali Uchida je rekao da će investicija u Ampere omogućiti Nissanu ubrzanje vlastitog EV prodora u Europi i odgovora na regulatorne izazove u regiji. To bi također omogućilo japanskoj grupi da se usredotoči na jačanje svoje EV strategije u Kini i SAD-u.

Iduće poglavlje
Kao dio dogovora, Renault će prenijeti 28,4 posto svojih dionica u Nissanu u francuski ‘trust’, gdje će glasačka prava biti “neutralizirana” za većinu odluka. Najavljeno je i nekoliko novih zajedničkih proizvodnih projekata u Indiji, Latinskoj Americi i Europi.

“Ovi nam ugovori pružaju čvrstu osnovu za ponovno aktiviranje poslovanja diljem svijeta na ključnim tržištima”, rekao je izvršni direktor Renaulta Luca de Meo. Jean-Dominique Senard, predsjednik partnerstva, rekao je da će dogovor omogućiti tvrtkama “da zakorače u sljedeće poglavlje saveza”.

Grupacije očekuju da će ugovori biti dovršeni u četvrtom tromjesečju, nakon regulatornog odobrenja. Krajem lipnja Renault je najavio da će vjerojatno odgoditi uvrštavanje Amperea na burzu, s prvobitnog cilja kraja 2023. na prvu polovicu 2024.

Komentirajte prvi

New Report

Close