Kina će zabraniti benzinske i dizelske automobile

Autor: Poslovni.hr/Hina , 11. rujan 2017. u 09:27
Foto: Thinkstock

Kina je prošle godine proizvela 28 milijuna automobila, gotovo trećinu od ukupnog broja na globalnoj razini.

Kina, najveće svjetsko tržište automobila, planira zabraniti proizvodnju i prodaju automobila i kombi vozila na benzinski i dizelski pogon.

Zamjenik ministra industrije Xin Goubin kazao je da su započeta 'relevantna istraživanja', ali da još nije odlučeno kada će zabrana stupiti na snagu.

"Te mjere će zasigurno donijeti duboke promjene u razvoju naše automobilske industrije", izjavio je zamjenik ministra kineskoj novinskoj agenciji Xinhua.

Kina je prošle godine proizvela 28 milijuna automobila, gotovo trećinu od ukupnog broja na globalnoj razini.

Velika Britanija i Francuska su već objavile planove o zabrani novih automobila s dizelskim i benzinskim motorima do 2040. godine, što predstavlja dio napora za smanjenjem zagađenja i emisija ugljika. 

Proizvođač automobila Volvo, koji je u kineskom vlasništvu, objavio je u srpnju da će od 2019. godine svi njegovi novoproizvedeni automobili imati električni motor. Kineski Geely, vlasnik Volva, do 2025. planira prodati milijun električnih automobila.

Ostale globalne automobilske kompanije, uključujući Renault-Nissan, Ford i General Motors, također su posvećene razvoju električnih automobila u Kini.

Proizvođači automobila se bore za dio udjela na rastućem kineskom tržištu, a prije uvođenja novih pravila osmišljenih za borbu protiv zagađenja.

Kina želi da automobili na električni i hibridni pogon do 2025. čine barem petine ukupno prodanih vozila.

Očekuje se da će Peking u novim kvotama za električna vozila koje će stupiti na snagu već iduće godine odrediti da udio električnih i hibridnih automobila u ukupnoj prodaji pojedinih proizvođača mora iznositi minimalno osam posto, da bi 2019. godine taj udio porastao na 10, a 2020. godine na 12 posto.

Xin predviđa da će promjene dovesti do 'turbulentnog razdoblja' za industriju.

Te promjene će se također odraziti i na potražnju za naftom u Kini, koja je nakon SAD-a trenutno drugi najveći potrošač tog energenta na svijetu.

Komentirajte prvi

New Report

Close