Osnivač i čelni čovjek najveće globalne društvene mreže Mark Zuckerberg na za njega itekako problematičnom kineskom tržištu uspio je pobijediti u jednoj od bitaka s vlastima i lokalnim poduzetnicima. Sud u Peking dosudio je u njegovu korist, a protiv jedne lokalne tvrtke koja je na ambalaži svojih proizvoda koristila oznaku “face book”.
Zhujiang Beverage Factory, tu je, za Zuckerberga itekako spornu oznaku, registrirala 2011. godine, a koristila ju je za kašice i napitke koje proizvodi. Tri godine kasnije ta je tvrtka dobila odobrenje nadležnih kineskih institucija da nastavi koristiti taj “trademark” što je vodstvo Facebooka bilo prijavilo kao kršenje zakona. No sada je viši sud dosudio da je “u ovom slučaju došlo do očigledne povrede prava na zaštitni znak te da je kineska kompanija svjesno kršila zakone o tržišnom natjecanju. Nije pomoglo ni očitovanje marketing menadžera Zhujiang Beveragea – Liua Hongquna koji je upozoravao da “face book” odnosno na kineskom “lian shu” zapravo prikazuje prizor urezan u kinesku kulturu, koji se često koristio u kineskim operama, a prikazuje tradicionalne maske koje se nazivaju “face books”. Kao argument ovaj je menadžer podsjećao i da, mada je Facebook globalno slavan brend, ta mreža u Kini zabranjena od 2009. pa se pita koliko potrošača u Kini zapravo može legalno biti povezano s njegovim zaštitnim znakom.
Nije tajna da Facebook pokušava pozitivnim pristupom ishoditi ukidanje te blokade. Obrazloženje presude u kineskim je medijima potaknulo špekulacije da bi Peking mogao ublažiti tvrdi stav prema Facebooku. Tijekom nedavnog posjeta Kini Zuckerberg se susreo s kineskim čelnikom za propagandu Liujem Yunshanom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu