Vodeći prijevoznici u željezničkom prometu u Njemačkoj prošle su godine platili gotovo 20 milijuna eura više naknada za kašnjenje vlakova nego u godini ranije, potvrdio je za njemačku novinsku agenciju dpa glasnogovornik Deutsche Bahna.
Svako četvrto putovanje vlakom na duljim relacijama kasnilo je u 2018., što je Deutsche Bahnu uzrokovalo značajne troškove budući da sve više putnika ostvaruje zakonom propisano pravo na naknadu za kašnjenje.
Ukupna je vrijednost zahtjeva za isplatom naknada za kašnjenje poskočila s 34,6 milijuna eura u 2017. na 53,6 milijuna u prošloj godini. U prosjeku se putnicima isplaćivalo 20 eura, jedan euro više nego u 2017. godini.
Porastao je i broj zahtjeva, na oko 2,7 milijuna, što je po navodima Deutsche Bahna oko trećine više nego u godini ranije. Brojke obuhvaćaju sve kompanije za željeznički prijevoz, ne samo Deutsche Bahn.
Većina je kašnjenja ipak zabilježena na duljim linijama, na kojima prometuje upravo taj div. U Deutsche Bahnu pritom navode niz objašnjenja za kašnjenje vlakova – od teških vremenskih uvjeta, preko štrajkova, do požara na kompoziciji.
Putnici imaju pravo tražiti naknadu u visini četvrtine cijene karte ako vlak kasni nešto više od sat vremena.
Ukoliko kasni više od dva sata, imaju pravo na naknadu u visini pola cijene karte. Iznos naknada mogao bi uskoro biti još i veći, budući da Europski parlament razmatra prijedlog zakona prema kojem bi se za kašnjenje od oko sat vremena isplaćivala naknada od 50 posto cijene karte, te od 75 posto u slučaju da vlak kasni od sat i pol do dva sata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu