Slovenija je s prvim danom travnja uvela novi telemetrijski način naplate cestarine na svojim autocestama za teretna vozila.
Kako se radi o novoj tehnologiji, koju primjenjuju skandinavske zemlje, na početku se bilježe porođajne muke. Naime, kako je tijekom uskrsnih blagdana u nedjelju i ponedjeljak bila zabrana prometa za kamione na brojnim cestama, prvi pravi dan primjene je bio jučer kad su zabilježene velike kamionske kolone na graničnim prijelazima koji iz Hrvatske vode u Sloveniju.
Na ulazak na graničnom prijelazu Bregana/Obrežje kamioni su čekali oko tri sata, a na prijelazu Macelj/Gruškovje jedan sat. Vrijeme čekanja na prijelazu Lupinjak/Dobovec je bilo dva sata, a na prijelazu Mursko Središće/Petišovci 50 minuta.
Umjesto dosadašnjeg sistema s naplatnim kućicama, državna kompanija DARS koja upravlja slovenskim autocestama prešla je na sistem obračuna cestarina u slobodnom prometu bez barijera nazvan DarsGo, pri čemu se cestarina naplaćuje prema prevoženim kilometrima, a što je model koji zazivaju i hrvatski prijevoznici u našoj zemlji zbog jednostavnosti i brzine. Sustav je obvezan za sva vozila mase veće od 3,5 tone, a primjenjuje se i na tunel Karavanke.
Slovenski mediji objašnjavaju da se elektronički obračun cestarina u slobodnom prometnom toku odvija se preko ukupno 128 portala smještenih na autocestama, a kamioni moraju imati DarsGo uređaj pri samom ulasku u Sloveniju te im se cestarina naplaćuje prema kilometraži i tonaži. Cijena se kreće od 0,20 eura po kilometru pa do 0,43 eura. Prolaz kroz tunel Karavanke košta od 4,69 do 9,38 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu