Rastući apetit Japanaca za kvalitetnijom i skupljom svinjetinom rezultira rekordnim izvozom te vrste mesa iz Kanade i SAD-a.
Prema podacima Američke federacije izvoznika mesa (USMEF), u prvih osam mjeseci ove godine američki su proizvođači izvezli su u Japan 147.000 tona svinjetine. Kanada je pak u tom razdoblju izvezla mesa u vrijednosti 507 milijuna američkih dolara, što je najveća vrijednost izvoza u posljednjih 11 godina, Prenosi Reuters. Nakon ribe, svinjetina je za japanske potrošače drugo najpopularnije meso. No, tamošnji potrošači uspijevaju zadovoljiti tek polovicu potražnje zbog starnje stanovništva i viših troškova proizvodnje. Japanska vlada planira povećati proizvodnju svinjetine kako bi se zadovoljilo 58 posto potreba tržišta. Stoga su SAD i Kanada glavni dobavljači.
No, dok Amerikanci i Kanađani prodaju skuplje meso, iz Europe dolazi jeftinija zamrznuta svinjetina. Aiko Komeda, glasnogovornica trgovačke tvrtke Itoham, ističe kako su u posljednjih pet godina udvostručili uvoz svinjetine iz Kanade. Ove godine planiraju 20 posto veći uvoz nego lani. "Japanski potrošač vjerojatno je najmoćniji kupac svinjetine na svijetu i razumije razliku u kvaliteti", kaže Claude Vielfaure, predsjednik kanadske kompanije HyLife koja je u rujnu otvorila restoran u poslovnom dijelu Tokija kako bi ojačala marketinšku poziciju. Japanci su u prosjeku spremni platiti 1,20 kanadskih dolara više za kilogram svinjetine od domaćih kupaca, ističe Ray Price, predsjednik tvrtke Sunterra iz provincije Alberta.
Međutim, viša cijena traži i kvalitetu, pa kanadske svinje namijenjene izvozu u Japan imaju tretman od pet zvjezdica, naravno u svinjskim standardima. Tako se na farmama kvebečke tvrtke Lucyporc svinje odmaraju u tihim komorama 16 do 24 sata prije klanja kako bi se smanjio njihov stres. Inače, industrijski standard je dva do pet sati. Dužim odmorom prije klanja meso je sočnije, pojašnjava Denis Levasseur, glavni direktor Lucyporca. Tvrtka Olymel pak svinjama u hranu dodaje đumbir i metvicu. Stariji potpredsjednik za prodaju i marketing Richard Davies priznaje kako začini ne poboljšavaju okus mesa već se radi o činjenici koja marketinški dobro djeluje na imidž tvrtke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu