Kanada će uvesti carinu od 100 posto na uvoz električnih vozila (EV) kineske proizvodnje, a nakon što su to već najavile i SAD-a i Europska unija. Zemlja također planira uvesti carinu od 25 posto na kineski čelik i aluminij. Kanada i njezini zapadni saveznici optužuju Kinu da subvencionira svoju industriju električnih vozila, dajući svojim proizvođačima automobila nepravednu prednost. Kina je ovaj potez nazvala “trgovinskim protekcionizmom” koji “krši pravila Svjetske trgovinske organizacije”. “Transformiramo kanadski automobilski sektor da bude globalni lider u proizvodnji vozila budućnosti, ali akteri poput Kine odlučili su sebi dati nepravednu prednost na globalnom tržištu”, rekao je kanadski premijer Justin Trudeau.
Kanadske carine na kineska električna vozila trebale bi stupiti na snagu 1. listopada, dok će carine na čelik i aluminij biti primijenjene od 15. listopada. Inače, Kina je drugi najveći trgovinski partner Kanade, iza SAD-a. U svibnju je SAD odlučio da će četiri puta povećati svoje carine na uvoz kineskih električnih vozila odnosno da će ih povisiti na 100 posto. Slijedila je EU, koja je najavila planove za uvođenje carina na električna vozila kineske proizvodnje do 36,3 posto. Kanadske carine na kineska električna vozila uključivat će ona koja proizvodi Tesla u svojoj tvornici u Šangaju. Ranije ovog mjeseca, EU je smanjila svoje planirane dodatne carine na Tesle kineske proizvodnje za više od polovice, nakon daljnjih istraga koje je zatražio proizvođač automobila Elona Muska. Kineske marke automobila još uvijek nisu uobičajena pojava u Kanadi, ali neke, poput BYD-a, poduzele su korake za ulazak na tržište te zemlje
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu