Ovo bi mogli biti razlozi rasta prodaje automobila u Hrvatskoj

Autor: Marta Duić , 20. studeni 2014. u 13:21
Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

“Taj porast nije organski uvjetovan i nikako nije uvjetovan porastom standarda u državi”.

Riječ poduzetnika: Darin Janković (JATO) odgovara na pitanje 'Kako komentirate porast prodaje automobila u Hrvatskoj u listopadu?':

Taj porast nije organski uvjetovan i nikako nije uvjetovan porastom standarda u državi. Dio tog porasta svakako jest nastao iz potrebe za novim automobilima. Ako usporedite rezultate Hrvatske i Slovenije koja je površinom i brojem stanovnika daleko manja, a oni godišnje “gutaju” 50.000 automobila, onda bi Hrvatska trebala biti bolja od njih i minimalno dosegnuti broj od 65.000.

Što po vašem iskustvu najviše utječe na taj porast?

Rent a car je svakako imao velik utjecaj na taj cjelokupni porast prodaje automobila, također tu su i mnoge državne službe koje su ugovarale nove automobile za svoje zaposlenike. Moram istaknuti i novu nišu koju su prodavači automobila počeli maksimalno koristiti. Riječ je o preprodaji automobila, dakle oni kupe potpuno nov automobil, registriraju ga i preprodaju dalje. Mi u Hrvatskoj imamo niske cijene i davanja, a samim time smo konkurentniji u inozemstvu. Tako da je moj stav da je većina te prodaje stvorena “umjetno”. Realna potreba za novim automobilima je svakako prisutna i primjetna je jer je kod nas mnoštvo automobila staro i gotovo neupotrebljivo.

Što se još može poduzeti da se rast nastavi i eventualno dodatno poveća?

Nekako mi se čini kao da država nema interesa to mijenjati, a bez toga se ne može puno. Želja da dodatno stimuliraju prodaju bi trebala postojati iz više razloga, od sigurnosti do ekoloških motiva jer stari automobili daleko više onečišćuju, a najmanje zbog ugode ljudi, iako mi se čini da je to osnovni razlog. Kada bi opet osobni automobili mogli ići pod troškove poduzeća, kada bi se PDV barem malo smanjio porast bi bio daleko veći. No izgleda da država tu nema interesa.  

Komentari (1)
Pogledajte sve

Drzava bi imala interesa, kad bi se bar 10% ugradjenih dijelova u te automobile proizvodilo u Hrvatskoj. Ovako je drzavi bolje da taj novac gradjani potrose na hranu i pice, jer ima vise koristi od toga.

New Report

Close