Jeftine digitalne verzije igrica istiskuju konkurenciju

Autor: The New York Times , 14. listopad 2012. u 22:00
industrija videoigara je na rubu opstanka

Danas se svijet igara nalazi na rubu financijske litice.

Ne tako davno tvorci videoigara taj su medij proglašavali umjetničkom formom 21. stoljeća. U svijetu se prodalo više od 200 milijuna uređaja Wii, Xbox 360 i PlayStation 3. Više od 12 milijuna pretplatnika plaćalo je 15 dolara mjesečno za igranje igrice World of Warcraft na internetu. Microsoftov je Kinetic, sustav praćenja pokreta, također privukao veliku pozornost javnosti. Danas se svijet igara nalazi na rubu financijske litice. Prodaja videoigrica naglo je opala, a analiza objavljena na internetskoj stranici Gamasutra ove godine pokazala je da bi 2012. godina mogla biti najgora za maloprodaju videoigrica od 2005. godine. Gospodarstvo je odigralo važnu ulogu, baš kao i demokratski i razorni učinak jeftinijih igrica poput Angry Birds i Words With Friends, koje su promijenile taj poslovni model. Dva kritičara videoigrica – Chris Suellentrop, zamjenik glavnog urednika Yahoo News, i Stephen Totilo, glavni urednik stranice za igre Kotaku.com – razgovarala su o izazovima koji prijete industriji videoigara.

Chris Suellentrop: Državi prijeti znatno opipljivija kriza, koja je osobito naštetila mladima. Naš je hobi apsurdno skup. Treba vam HD televizor, konzola te internetska veza prije nego što ijedan dolar potrošite na softver ili pretplatu za usluge Xboxa ili Playstationa.

Stephen Totilo: Igranje videoigara skup je hobi. No trošak HD televizora možete smatrati kao porez na uživanje u videoigrama. Ove su godine inače najuspješnije igrice doživjele slabe rezultate. Kinect možda prodaje Xboxove, ali ne pomaže prodaji igara jer nitko gotovo i ne priča o igrama za Kinect. Ove su godine tvrtke koje proizvode igrice doživjele pad vrijednosti dionica, stagnaciju prodaje konzola, kreativne pogreške najboljih tvoraca igara, a veće tvrtke i manjak hit igara. Godina je bila osobito loša za korporativne videoigrice, to jest za elitu ove industrije.

Suellentrop: Ova je godina bila loša za igrice koje se kupuju na disku s lijepom naslovnom stranom i uputama, što je vrlo neobičan retro detalj igara. Ova godina bila je iznimna godina što se tiče naslova koji se skidaju s interneta, a mnoge su razvili neovisni dizajneri koji djeluju izvan tradicionalnog studijskog sustava.

Totilo: Jako malo ljudi igrice igra zbog priče. Ili zbog glume. Svakog dana dok se vozim podzemnom primijetim spuštanje glave nad mobitelom kako bi se mogli bolje udubiti u igricu. Ti bi ljudi, dakako, mogli čitati knjige ili gledati filmove. No oni se žele uplesti u sustav i izazvati reakciju protivnika. Žele se igrati. Igre su danas sve jeftiniji hobi. Ove su godine pretplate od 15 dolara za najpoznatije igrice gotovo pale u zaborav, a umjesto toga svjedočimo sve većem broju igara koje se mogu igrati besplatno, a dolar ili dva platit ćete povremeno za neku posebnu funkcionalnost. Upravo na taj način Zynga svakog dana privlači nekoliko milijuna igrača, znatno više nego što privuku moderne igrice koje stoje 60 dolara. Ovaj se model primjećuje među igricama koje se najviše skidaju putem iTunesa.

Suellentrop: Novi poslovni modeli svakako će utjecati na razvoj videoigara. No hoće li neuspjeh trenutnog poslovnog modela industrije utjecati na umjetnička mjerila? Gotovo svatko tko govori o videograma prevelik naglasak stavlja na novac kao glavno mjerilo uspjeha, a kulturni je utjecaj znatno veći od prodaje. Iako je istina da je model s plastičnim diskom od 60 dolara na izdisaju, svakog tjedna pojave se novi načini za financiranje razvoja igara. Serija The Walking Dead tvrtke Telltale Games, koja se može skinuti u dijelovima, dokaz je da se nešto može objaviti u dijelovima te da su ljudi spremni platiti 5 dolara za dvosatne ili trosatne dijelove igara koje bi se nekoć objavile odjednom. Internet je na industriju videoigara utjecao kao i na sve druge – poremetio je stare modele, stvorio nove te ukinuo prepreke za ulazak na tržište.

Totilo: Kad se početkom osamdesetih raspalo tržište igara, Nintendo ga je spasio pomoću nove definicije igraće konzole i kreativnog genija koji je stvorio klasike poput Super Mario Bros. Ponovno se iskazao s intuitivnim Wiijem. Njihova nova konzola Wii U bit će prva nova konzola na tržištu u posljednjih šest godina. Predugo se čeka nova konzola, a to je utjecalo na smanjenje pozornosti javnosti. Iako je Wii U obećavajuća naprava, riječ je o moćnoj TV igraćoj konzoli koja dodatne grafičke sadržaje prikazuje na ekranu od 15 centimetara ugrađenom u upravljač, na novi ćemo Xbox ili PlayStation čekati još godinu dana. Za korporacijama ne možemo previše suza liti. Velike tvrtke više ne upravljaju stvaranjem videoigara. Ovo je vrijeme slobodne misli, neovisnih tvoraca koji stvaraju fascinantne igre. Igra je važna. Sve je drugo sporedno.

Komentirajte prvi

New Report

Close