Zanimljiva ideja dolazi iz kneske kompanije Trip.com, jedne od najvećih svjetskih online putničkih agencija, a tiče se njenih oko 32.000 zaposlenih i njihove buduće djece.
Naime, kako bi ih potaknula da rade na širenju obitelji, kompanije uvodi nove subvencije za brigu o djeci u vrijednosti od milijardu juana ili 138 milijuna američkih dolara.
Zaposleni s minimalno tri godine staža u Trip.com dobit će godišnji bonus od 1376 dolara za svako novorođeno dijete svake godine od djetetovog prvog rođendana do njegove pete godine.
“Kroz uvođenje ove beneficije za brigu o djeci, cilj nam je pružiti financijsku potporu koja će potaknuti naše zaposlenike da osnuju ili povećaju obitelji bez ugrožavanja profesionalnih ciljeva i postignuća”, rekao je izvršni predsjednik Trip.coma James Liang za CNN.
Ta najava slijedi slične inicijative manjih kineskih kompanija i dolazi u trenutku kada se zemlja suočava s demografskom krizom.
Naime, stanovništvo Kine smanjilo se 2022. prvi put u više od 60 godina, sa samo 6,77 rođenih na 1000 ljudi – što je najniža stopa nataliteta od osnutka komunističke Kine 1949. Zbog toga više nije najmnogoljudnija zemlja svijeta već gleda u leđa Indiji, koja ima tri milijuna stanovnika više ili njih milijardu i 429 milijuna.
Iako je Peking 2015. ukinuo desetljećima dugu politiku “jednog djeteta”, dopuštajući bračnim parovima imati dvoje djece, nacionalna stopa nataliteta nastavila je padati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu