Japan i EU su danas otvorili najveću zonu slobodne trgovine u svijetu koja pokriva trećinu svjetskog gospodarstva

Autor: Poslovni.hr/Hina , 01. veljača 2019. u 09:20
Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Dvije su strane politički dogovor postigle u srpnju, a njegova ratifikacija završena je u prosincu.

Japan i Europska unija su danas otvorili najveću zonu slobodne trgovine u svijetu koja pokriva oko trećine svjetskog gospodarstva. 

Sporazum je i odgovor dviju strana na protekcionističke prijetnje, posebice one predsjednika SAD-a Donalda Trumpa, a obuhvaća područje s oko 635 milijuna ljudi.

"Europa i Japan šalju poruku svijetu o budućoj otvorenoj i poštenoj trgovini", napisao je u izjavi predsjednik Europske komisije Jean-Claude Juncker.

"Naš sporazum pokazuje da je trgovina više od samih kvota i carina, ili milijuna i milijardi", dodao je Juncker. "Radi se o vrijednostima, načelima i poštenju."

To uključuje načela "rada, sigurnosti, zaštite klime i potrošača", rekao je.

"Ovaj sporazum ima sve to", rekla je povjerenica EU-a za trgovinu Cecilia Malmstrom. "On uklanja carine i doprinosi globalnim pravilima istovremeno pokazujući svijetu da oboje ostajemo uvjereni u prednosti otvorene trgovine."

Obveze iz Pariškog sporazuma o klimi također su uključene u sporazum, napomenula je Malmstrom.

Japan će, po sporazumu, ukinuti carine na 94 posto uvoza iz EU-a, uključujući i za 82 posto poljoprivrednih i ribarskih proizvoda.

Sporazumom se, primjerice, ukidaju japanske carine na sireve gauda i cheddar, koje iznose gotovo 30 posto, kao i na vino koje se u prosjeku carini s 15 posto.

Europska unija će sa svoje strane ukinuti carine na 99 posto uvoza iz Japana. Tijekom osam godina nakon početka primjene sporazuma ukinut će se carine na japanske automobile, a u šest godina na televizore, što je posebno važno za Japan.

Dvije su strane politički dogovor postigle u srpnju, a njegova ratifikacija završena je u prosincu.

Sporazum je sklopljen u razdoblju napetosti u globalnoj trgovini nakon što je Trump, među ostalim, uveo carine na uvoz čelika i aluminija i krenuo razmatrati carine za automobilsku industriju koje bi mogle pogoditi i EU i Japan.

Komentirajte prvi

New Report

Close