Kompanija Utva avio-industrija iz Pančeva nakon više od 30 godina samostalno je proizvela novi zrakoplov Sova.
Riječ je o jednomotornom zrakoplovu namijenjenom obuci, sportskom i turističkom letenju, avio-taksi prijevozu i panoramskom razgledanju, pišu Večernje novosti. Jedna od osobina letjelice je što ima mogućnost brze modifikacije. Program 41 M, poznatiji kao Sova, financira kompanija Jugoimport SDPR, a Utva je ugovorila projektiranje, modifikaciju, proizvodnju prototipa, ispitivanje i certifikaciju letjelice.
Spašeni prošle godine
"Sova" zapravo predstavlja moderniziranu verziju temeljnog zrakoplova Utva 75, koji je prilagođen za početnu obuku, sportsko i turističko letenje. Zrakoplov se takođe može koristiti za izviđanje, zračno snimanje i druge aktivnosti. Usto, može nositi naoružanje uz ugradnju odgovarajuće opreme, objavljeno je na internet stranicama Jugoimporta. Sova je je tzv. niskokrilac, metalne strukture tipa "ljuska", četvorosjed konfiguracije "side by side", s fiksnim stajnim trapom.
96 posto
vlasništva u Utvi pripada državnom Jugoimportu SDPR
Konfiguracija stajnog trapa dopušta sletanje na asfaltne i pripremljene travnate staze. Državno kompanija za trgovinu naoružanjem i vojnom opremom Jugoimport SDPR postala je vlasnik 96 posto kompanije Utva – avio-industrija iz Pančeva u veljači 2017. godine. Takvo rješenje doneseno je na temelju zahtjeva koji je nekoliko dana ranije SDPR podnio Agenciji za privredne registre. Suvlasništvo u Utvi imaju još i Fond za razvoj, Grad Pančevo, dva pančevačka javna komunalna poduzeća Higijena i Vodovod i kanalizacija i Auto-transport, Pančevo Dunav osiguranje, Srbijagas, općine Kovin, Opovo i Kovačica i Gradska stambena agencija Pančevo.
Proizveli 900 letjelica
Bilo je to je dugo očekivano rješenje višegodišnje agonije u jedinoj srpskoj tvornici zrakoplova, praćenoj kraćim obustavama rada i generalnim štrajkovima radnika zbog neisplaćenih plaća. Stanje u kompaniji naglo se pogoršalo budući da nije došlo do realizacije milijunskih ugovora o proizvodnji dijelova za svjetske zrakoplovne lidere Airbus i Boeing, što je bilo najavljeno 2014. godine, kada se posljednji put i pričalo o investicijama, povećanju broja radnika i drugim, novim ugovorima. Utva je jedna od najstarijih tvornica u Srbiji, od osnivanja prije 81 godinu u njoj je proizvedeno više od 900 letjelica – jedrilica, sportskih, školskih i zrakoplova za trening.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Hrvati sada mogu čak i u Sloveniji naći posao što Srbima ne će uskoro poći za rukom! Ulazak u EU omogućio je slobodan pretok djelatnika među članicama što je uveliko pridonjelo ovome što imamo danas.Mislim da više nema ograničenja za zapošljavanje hrvatskih građana ni u jednoj članici EU! Mislim da je Slovenija bila zadnja, ili jedna od zadnjih, koja to nije dopuštala hrvatskim građanima!
A Hrvatska ? Sto mi proizvodimo ?
Uključite se u raspravu