Istraživanje BCG-a: Tvrtke gube novac jer zanemaruju potrebe žena u potrošnji, zdravstvu i financijama

Autor: Poslovni.hr , 07. ožujak 2025. u 11:31
Foto: Lucija Vidiš Roić, konzultantica u tvrtki Boston Consulting Group

Globalno istraživanje BCG-a, u kojem je sudjelovalo 15 tisuća ispitanika iz 12 zemalja, ukazuje na snažno nezadovoljstvo žena robom široke potrošnje, financijskim uslugama i zdravstvenom skrbi koja im je dostupna.

Unatoč tome što žene upravljaju s gotovo 32 bilijuna dolara za potrošnju na globalnoj razini te što će, prema Nielsenu, u sljedećih pet godina kontrolirati 75 posto diskrecijske potrošnje diljem svijeta, tvrtke i dalje ne zadovoljavaju jedinstvene potrebe žena. Prema novom izvještaju Boston Consulting Group (BCG), tvrtke koje ne razvijaju proizvode i usluge izričito namijenjene ženama gube novac.

Istraživanje je temeljeno na globalnom izvještaju BCG X-a, uz podršku Centra za uvid u korisnike tvrtke BCG. U njemu je sudjelovalo 15 tisuća ljudi iz 12 zemalja, a od ispitanih su tri četvrtine bile žene. Izvještaj je otkrio kako žene ne vjeruju da su im omogućeni proizvodi i usluge koji zadovoljavaju njihove potrebe, pogotovo u ključnim segmentima poput robe široke potrošnje, zdravstva i financijskih usluga.

“Tvrtkama u područjima zdravstva, financijskih usluga i robe široke potrošnje ovo predstavlja poziv na buđenje,” rekla je Beth Viner, direktorica u BCG X i partnerica te koautorica izvještaja. “Žene upravljaju većinom potrošnje kućanstava, no njihove se potrebe i dalje ne zadovoljavaju. Iako može biti iznenađujuće da su žene nezadovoljne proizvodima i uslugama koje su im dostupne, tvrtke koje naprave proaktivne korake kako bi riješile ovaj jaz imaju jedinstvenu priliku za rast poslovanja i poticanje snažnije vjernosti potrošačica.”

Tvrtke koje se bave zdravstvenom zaštitom moraju napraviti najviše posla


Iako su žene diljem svijeta zaslužne za donošenje većine odluka o zdravstvenoj skrbi (od 66 posto u Indiji do 83 posto u Njemačkoj i Francuskoj), samo 41 posto ispitanica se slaže da postoji dovoljno usluga za rješavanje njihovih specifičnih zdravstvenih briga. Ocjene medicinskog liječenja i interakcija s osiguravateljima u zdravstvu su također niske: 44 posto i 37 posto.

Kako bi se popravilo stanje u ovim područjima, važno je razumjeti svojstva skrbi koja žene prioritiziraju. Prema izvještaju, to su: kvaliteta skrbi (87 posto ispitanica); pravovremeni termini (82 posto); priuštivost (82 posto); dostupnost mjesta obavljanja usluge (76 posto) te poštena i nepristrana skrb bez predrasuda (76 posto).

Financijske institucije moraju doći u kontakt sa ženama u određenoj dobi njihova života


Iako žene pridaju pet bilijuna dolara globalnom bogatstvu svake godine, doživljavaju značajne raskorake u tome koliko dostupni proizvodi i usluge ispunjavaju njihove potrebe. Žene su, u prosjeku, više zabrinute oko financijskog utjecaja važnih životnih događaja od muškaraca, po pitanju duga devet postotnih bodova, a planiranja mirovine osam bodova. Brige se mijenjaju kroz životne faze: žene generacije Z i milenijalke nezaposlenost ističu kao svoju glavnu brigu, dok je ženama generacije X važnije planiranje umirovljenja, a baby boomericama su glavna briga troškovi skrbi za starije. No, u većini ovih faza, žene se više brinu oko financijskih problema nego muškarci.

Žene isto tako izražavaju manje samopouzdanja u svoje financijske sposobnosti nego muškarci. Prema ispitanicima generacije boomera, žene svoje vještine i znanja za učinkovito upravljanje financijama smatraju manjim za čak osam postotnih bodova u usporedbi s muškarcima. Generacija X pokazuje jaz od 5 bodova, dok milenijalci i Gen Z ispitanici izražavaju jaz od četiri boda.

U današnjem svijetu ne postoji niti jedna potrošačka kategorija koja ispunjava potrebe žena
Proizvodi široke potrošnje imaju najpovoljnije odgovore u izvještaju, no, i u sektorima koji imaju najbolje rezultate, poput namirnica i osobne njege/ljepote, imaju ocjenu od samo 66 posto i 64 posto među ispitanicima.

Tvrtke koje proizvode robe široke potrošnje maju značajnu priliku za poboljšanje neispunjenih potreba žena diljem svih proučavanih tržišta. Na primjer, žene u SAD-u su godišnje spremne potrošiti 15 posto više za odjeću i modne dodatke veće kvalitete što je čak 228 dolara po osobi svake godine. Također, potrošile bi 15 posto više za sigurnije sportske i fitness proizvode, što bi iznosilo 123 dolara više svake godine.

Iskorištavanje poslovne prilike u području proizvoda i usluga namijenjenih ženama


Izvještaj preporučuje da se tvrtke usredotoče na tri ključna elementa kako bi otključali potencijal proizvoda i usluga namijenjenih ženama:

Poželjnost: Organizacije moraju započeti s pitanjem je li potencijalni novi proizvod ili usluga nešto što žene žele – ispunjava li neku neispunjenu funkcionalnu ili emocionalnu potrebu – koristeći se i kvalitativnim i kvantitativnim pristupima.

Održivost: Drugi ključan element koji se treba razmatrati jest imaju li proizvod ili usluga ekonomskog smisla za organizaciju da ga napravi i stavi na tržište. Tvrtke trebaju razviti jasne biznis modele i razloge za ulaganje, uključujući i podređene elemente poput cijene nabave, zadržavanja, cijene, troškova robe i sličnih kako bi se pokazalo da nova ponuda može uspjeti.

Izvedivost: Nakon poželjnosti i održivosti, tvrtke također moraju razmišljati i o izvedivosti – kako mogu održati posao i novi proizvod dovesti na tržište.

“Uz to da se treba osigurati poželjnost, održivost i izvedivost novog poslovanja, brendova i proizvoda namijenjenim potrebama žena, još jedan ključan faktor je zastupanje,” ističe Lucija Vidiš-Roić iz BCG-a. “Za uspjeh je potrebno imati žene na svim razinama organizacije, posebice u vodećim pozicijama, koje iz prve ruke pridonose razumijevanju proživljenih iskustava žena i mogu intrinzično razumjeti potrebe žena koje nisu ispunjene te kako ih riješiti”, ističe BCG u priopćenju.

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close