Multipleksi i distributeri pod baražnom vatrom optužbi za prenapuhavanje uspjeha filmova

Autor: Ana Blašković , 11. rujan 2023. u 13:11
Glavni glumac filma 'Parazit' Song Kang-Ho i redatelj Bong Joon-Ho/SHUTTERSTOCK

.Istrage i političke intrige s ekrana prelile se u filmsku industriju Južne Koreje.

Južnokorejsku filmsku produkciju, koja je osvojila svijet svojim mračnim i originalnim uratcima, u zadnje vrijeme potresaju policijske istrage, ‘fantomske projekcije’ i političke intrige.

Jedinica za borbu protiv korupcije Agencije metropolitanske policije u Seulu pretresa tri lanca multipleksa, CGV, Megabox i Lotte Cinema, pod optužbama da je uspjeh stotina filmova na kinoblagajnama prenapuhan.

Ukupno 69 osoba sumnjiči se da su u dosluhu s distributerima preuveličavali prodaje ulaznica više od 323 filma u proteklih pet godina, prenosi Financial Times.

10

milijuna gledatelja smatra se pokazateljem uspješnosti filma u Južnoj Koreji

Drugačija metrika
Za razliku od mnogih drugih razvijenih tržišta, najveća metrika blagajne u Južnoj Koreji je ulazak, a ne prihod od ulaznica. Ulaznice se često poklanjaju ili jeftino prodaju distributerima i sponzorima kako bi se povećala posjećenost i rangiranje na kino blagajnama, što rezultira ranojutarnjim ili kasnonoćnim ‘fantomskim projekcijama’.

To producentima omogućuje da preskoče prag od 10 milijuna gledatelja koji se u zemlji od 52 milijuna stanovnika gleda kao uspjeh. Policijska agencija priopćila je da je čak 2,67 milijuna posjeta u kinima bilo krivotvoreno, uključujući hit katastrofe iz 2021. ‘Emergency Declaration’, kao i kriminalistički triler ‘Hot Blooded’ iz 2022.

Južnokorejska filmska industrija u procvatu je stekla međunarodno priznanje, što je kulminiralo kada je redatelj Bong Joon-hoom 2020. osvojio Oscara za najbolji film za mračnu komediju ‘Parasite’. Domaće tržište nije se, međutim, oporavilo od udara pandemije Covida-19.

“Prodaja u kinima pala je u pandemiji i kino lanci su počeli su zahtijevati nove načine promocije”, rekao je redatelj Goh Young-jae, na čelu distribucijske kuće Indie Plug. “Kao distributeru, teško je odbiti zahtjeve, s obzirom na našu zabrinutost oko dobivanja odgovarajućeg vremena emitiranja”.

“Javna tajna u industriji je da kina i distributeri izdaju i kupuju puno promotivnih ulaznica kako bi potaknuli početnu prodaju, ključnu za uspjeh. Desetljećima duga praksa pogoršala se u pandemiji u borbi za publiku”, rekao je lokalni redatelj.

Popularnost ‘The Red Herringa’

Istragu je pokrenula neočekivana popularnost ‘The Red Herringa’, dokumentarnog filma o bivšem ministru pravosuđa.

Promotivne projekcije
FT piše da je policijsku istragu djelomično pokrenula neočekivana popularnost ‘The Red Herringa’, dokumentarnog filma o bivšem ministru pravosuđa koji je pokušao reformirati ured tužitelja. Policija je rekla da je posjećenost bila manja nego je prijavljeno na projekcijama “Istraga se također čini politički motiviranom”, rekao je filmski kritičar Oh Dong-jin.

Ministarstvo kulture zatražilo je od državnog Korejskog filmskog vijeća, zaduženog za prikupljanje podataka o lokalnim blagajnama, da poboljša transparentnost. “Kontroverza oko namještanja blagajni potkopala je povjerenje javnosti u lokalnu filmsku industriju”, rekao je ministar kulture Park Bo-gyoon.

Promotivne projekcije čine manje od 5 posto ukupnog broja ulaza, procjenjuje Korejsko filmsko vijeće. Južnokorejska kinoindustrija od ranije je suočena s pozivima da promijeni metriku blagajne. “To je pomalo staromodan način. Vrijeme je da slijedimo globalne standarde jer se korejska filmska industrija globalizirala”, rekao je Oh.

Komentirajte prvi

New Report

Close