Ipak kineski kredit za prugu Beograd-Budimpešta

Autor: Poslovni dnevnik , 03. studeni 2016. u 21:59
Stručnjaci smatraju da bi najbolja opcija bila da Srbija sama financira brzu prugu

Na summitu Kine i 16 zemalja središnje i istočne Europe u Rigi premijer Vučić potpisat će ugovor koji podrazumijeva kreditiranje, a ne koncesiju kako je Beograd priželjkivao.

Na summitu Kine i 16 zemalja središnje i istočne Europe koji će se održati u subotu u Rigi premijer Srbije Aleksandar Vučić potpisat će ugovor za izgradnju brze željezničke pruge od Beograda do Budimpešte. Kako saznaje list Danas, Srbija će za izvođenje tog infrastrukturnog projekta uzeti kredit, najvjerovatnije od kineske Exim banke.

Iako bi prema mišljenju većine za Srbiju koncesija bila daleko bolje rješenje za financiranje izgradnje te pruge, stručnjaci smatraju da bi najbolja opcija bila ona koja se uopće ne razmatra, a to je da država financira izgradnju te pruge, navodi Danas. "Kad bi država uložila vlastita sredstva, to bi bio najpovoljniji način financiranja te željezničke pruge. Brzina izgradnja bi u tom slučaju ovisila samo o našoj sposobnosti, a za Srbiju je vrlo važno da što prije izgradi tu prugu, kao i niz drugih cesta i pruga diljem zemlje. Što je najvažnije, u tom slučaju bi prugu gradile naše tvrtke, ne kao podizvođači već kao glavni izvođači, što bi im donijelo reference za rad u inozemstvu, a posao bi dobio i veliki broj malih i srednjih preduzeća, što znači da bi ta investicija pokrenula razvoj gospodarstva Srbije", kaže Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu.

Prema njegovim riječima, uzimanje kredita je nepovoljnija varijanta od koncesije, ali i koncesija ima nedostataka. Naime, uobičajeno je da se koncesija daje na 25 godina, te u tom razdoblju država Srbija ne bi imala nikakvu korist ili kontrolu nad tom željezničkom dionicom. S druge strane, Kina može Srbiji ponuditi povoljnije dugoročne kredite koji će olakšati realizaciju tog važnog posla, objašnjava Savić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close