Đilas ne da Kinezima duži rok za most Zemun – Borča

Autor: Poslovni dnevnik , 18. kolovoz 2013. u 21:59
PD

Nema raskida ugovora s izvođačima radova, ali ima penala.

Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda, izjavio je da je dobio neslužbene najave da bi kineski izvođači željeli da se produži rok za dovršenje mosta Zemun – Borča. Đilas je naveo da to nije prihvatljivo.

Nakon obilaska gradilišta na toj prometnici gradonačelnik Beograda rekao je da bi kineski izvođači željeli da se rok za završetak izgradnje produži do svibnja 2015., ali kako je istaknuo, most u skladu s ugovorom mora dovršen do kraja iduće godine.

“Projekt gradnje mosta Zemun – Borča vrijedan je 260 milijuna dolara i očekujem da oni kojima je ukazano povjerenje da dobiju posao izravnim dogovorom dvije države pokažu visoki stupanj odgovornosti i učine sve kako bi na vrijeme dovršili gradnju”, rekao je Đilas. Dodao je kako neće biti raskida ugovora s izvođačima radova na izgradnji mosta u slučaju neispunjavanja ugovorenih rokova, ali i da su precizno određeni penali u slučaju kašnjenja.

Đilas je rekao kako očekuje da asfaltiranje šest kilometara ceste od mosta Zemun – Borča do zrenjaninske ceste bude gotovo do kraja godine, a iduće godine bi trebala biti dovrši petlja i nastavak dionice od zrenjaninske ceste do pančevačke autoceste, kao dio obilaznice oko Beograda.

Radovi na mostu Zemun – Borča počeli su krajem listopada 2011. godine. Od 30 planiranih stupova postavljena su 24, kao i prvi dio kolovozne konstrukcije mosta, dok su u vodi betonirani glavni stupovi. Prema ugovoru, predviđeno je da građevinske tvrtke iz Srbije sudjeluju u 45 posto poslova, kao i srpski proizvođači građevinskog materijala.

Kineska kompanija CRBC osnovala je prvi europski ogranak koji izvodi radove na izgradnji mosta između Zemuna i Borče u dužini od 1,5 kilometara, s prometnicama dugim 21,5 kilometara. CRBC je u sastavu Kineske kompanije za telekomunikacije i infrastrukturu (CCCC International), s kojom je u prosincu Ministarstvo prometa Srbije potpisalo Memorandum o sudjelovanju te kompanije u projektima modernizacije pruga u Srbiji.

To je prvi prometni projekt koji predstavlja temelj za Sporazum o tehničkoj suradnji u području infrastrukture koji je potpisan između vlada Srbije i Kine u travnju 2010. Gradnja mosta vrijedna je 170 milijuna eura, a 85 posto sredstava osigurano je kreditom kineske Exim banke.

Komentirajte prvi

New Report

Close