Prognoze o usporavanju kineskog gospodarstva i slabljenju potrošačkog povjerenja zbog trgovinskog rata s Amerikom švedski trgovac namještajem Ikea očito tumači kao priliku.
Naime, unatoč činjenici da rast prodaje u Kini slabi već treću godinu zaredom, kompanija priprema golemu investiciju.
Najviše potencijala
Kako je na konferenciji za novinare u Pekingu izjavila direktorica Ikeina poslovanja za Kinu, Anna Pawlak-Kuliga, kompanija će u idućih godinu dana u Kinu uložiti 10 milijardi juana, odnosno 1,4 milijarde dolara. To je najveći iznos koji je Ikea u jednoj godini uložila u Kinu. U sklopu te investicije švedski trgovac namjerava otvoriti još četiri trgovine do kolovoza 2020. godine, prenosi Bloomberg.
"Imamo snažno povjerenje u kinesko tržište. To je jedno od najdinamičnijih tržišta s najviše potencijala", naglasila je Pawlak-Kuliga. Ikea trenutno u Kini ima 28 trgovina.
Međutim, nije jedina koja pojačava prisutnost na kineskom tržištu. Iako će iduća runda trgovinskog rata s SAD-om vjerojatno kineski gospodarski rast spustiti ispod šest posto, širenje poslovanja već su najavili i kompanije poput lanca kafića Starbucks i proizvođača slatkiša Ferrero Rocher. Svi oni računaju na dugoročni potencijal kineskog tržišta i najvećeg svjetskog bazena potrošača. Ikeina globalna prodaja prošle je godine dosegla 38,8 milijardi eura, a kod kineskih je kupaca primjetila sklonost prema premium proizvodima, istakla je Pawlak-Kuliga.
Lokalni kontekst
Švedska kompanija prilagodit će svoje poslovanje lokalnom kontekstu, pa namjerava lansirati prodaju na domaćim platformama za internetsku trgovinu te lansirati pilot-program s aplikacijom WeChat preko koje će biti moguće naručiti čuvene švedske mesne okruglice.
Ikea planira iduće godine u Šangaju predstaviti i koncept "mini trgovina". Podsjetimo, radi se o svojevrsnim "studijima za planiranje" u središtima gradova za kupce koji ne žele putovati do velikih trgovina na rubu grada. Takav koncept švedska je kompanija već isprobala u Londonu i New Yorku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu