Igra s povijesnim ličnostima šalje Pokémone u prošlost

Autor: Sergej Novosel Vučković , 06. prosinac 2016. u 22:01
Igra je nastala na TV seriji s anime likovima Fate

Prisutna još od ljeta 2015., igrica je hit u Japanu i stvara više prihoda od Pokémona GO. Upućeni kažu da će lako osvojiti i Europu i Ameriku.

Sjetimo se kako je ljetos cijeli svijet ludovao za lovom na Pokémone GO, milijuni su ljudi skinuli igricu i susreli se s proširenom stvarnošću tražeći mala čudovišta, na čemu je izdavač Nintendo uprihodio milijune dolara.

Svakog čuda jedno ljeto dosta, jer, obistine li se predviđanja insajdera iz sektora računalnih igara, novo opet dolazi iz Japana, i bit će veća senzacija.  Sony je gotovo potiho na svoje matično japansko tržište, a potom i u Kini, pustio igricu Fate/Grand Order (Sudbina/Veliki poredak, u slobodnom prijevodu), nastalu po uzoru na japansku anime TV seriju Fate. 

 

23posto

rast Sonyjevih prihoda u 3. kvartalu, i uz pomoć Fatea

Spašavanje svijeta
U njoj igrač može putovati kroz vrijeme i sretati povijesne ličnosti, poput Julija Cezara, Leonarda da Vincija i Ivane Orleanske, a sve kako bi svijet spasio od propasti. Igra je među najbolje ocijenjenima u godini i od pojave u srpnju 2015. skinuta je više od sedam milijuna puta. Doima se da je stara i da u tome nije neka velika stvar, no još uvijek nije dostupna na bogatim tržištima EU i SAD-a, što je samo pitanje vremena. Analitičar Damian Thong iz Tokija smatra da je u odnosu na Pokemone intenzitet i stupanj angažiranosti igrača u Fateu puno veća. "Koliko novca ljudi troše na tu igru, doista je puno unosnija od Pokémona ", reći će on, a na Bloombergu potkrijepiti i konkretnim brojkama.

Naime, igra je u ovoj godini 104 dana donosila više novca nego Pokémon GO, na platformi Android, te 54 dana na uređajima platforme iOS. Sony je, također, objavljujući rezultate posljednjeg kvartala, naveo da je Fate tvrtki uvelike pridonio rastu operativne dobiti od 23 posto (16,5 milijardi jena) te 8-postotnom rastu prihoda na 150 milijardi jena. "Uspjeh igre dokazuje važnost cijelog sektora igara i zabave na poslovanje kompanije pod vodstvom Kazua Hiraija, koja u području potrošačke elektronike – televizora, kamera i sličnih uređaja, ima sve ljuće rivale", kazali su iz Sonyja. 

Manipulacija je unosna
Fate je u osnovnoj inačici besplatan, no kupovina značajki koje omogućavaju i nove povijesne likove i uljepšavaju igranje dokazuje kako je Fate hit, koji to tek treba postati i kad ga upozna ostatak svijeta. Igrače se, ističe se, ohrabruje na kupovinu a da oni ne znaju što će dobiti dok ne plate.  Takva taktika tvoraca igara 2012. je zabranjena jer je ocijenjeno da manipulira emocijama igrača, no i dalje je prisutna i, dakako, unosna, jer zaluđeni igrači troše i tisuće dolara ne bi li osvojili nove likove ili druge značajke. Fate je privlačan zbog svoje "paralelne povijesti" koja autorima dopušta maštovitost i stvaranje novih situacija, što je i mamac za potrošače.TV serija Fate postoji od 1995., a autor igre i šef studija Aniplex, neovisnog o Sonyjevu Playstationu, Atsuhiro Iwakami, kaže da je njena kompleksnost i brojnost likova pomak prema industriji igara učinila logičnim.

Komentirajte prvi

New Report

Close