Naime mnoge od najprodavanijih marki votke, alkoholnog pića koje vuče porijeklo iz Rusije, sada se destiliraju u više država, uključujući SAD.
Primjerice, neki vlasnici barova protestiraju protiv ruske invazije na Ukrajinu bacajući votku Stol. Problem je u tome što ona samo nosi ruski naziv, koji u slobodnom prijevodu znači ‘glavni grad’, zbog porijekla iz Moskve. Votka se proizvodi u Latviji, a sjedište kompanije je u Luxembourgu, članici NATO-a koja je protiv ruske invazije na Ukrajinu.
Stoli Grupa u izjavi za CNN Business rekla je, kako prenosi tportal, da ‘nedvosmisleno osuđuje vojnu akciju u Ukrajini i da je spremna podržati ukrajinski narod’, kao i njihove timove i partnere.
‘Desetljećima Grupa Stoli podržava marginalizirane i one u opasnosti od neopravdane agresije. Sada smo uz Ukrajince, a Ruse pozivamo na mir’, rekao je glasnogovornik tvrtke.
Smirnoff je drugi brend za koji se smatra da je ruski. Iako svoje nasljeđe vuče iz Rusije 19. stoljeća, tvrtka je već dugo u vlasništvu britanskog diva alkoholnih pića Diageo (DEO), a njihova votka proizvodi se u Illinoisu.
Ruski Standard, uz manje poznatu votku Green Mark, jedan je od nekoliko brendova alkoholnih pića koji se uvoze iz Rusije u SAD. Njegova matična tvrtka je Roust International u vlasništvu Rustama Tarika, ruskog oligarha koji također posjeduje Standard banku. Ova tvrtka nije odgovorila na zamolbu za komentar CNN Businessa.
Ovi su bojkoti vrlo simbolični jer votka proizvedena u Rusiji čini vrlo mali postotak, od jedva sedam milijardi dolara njene godišnje prodaje, prema podacima Distilled Spirits Councila (DISCUS), američke trgovinske organizacije koja predstavlja proizvođače žestokih pića.
Manje od jedan posto konzumirane votke u SAD-u proizvedeno je u Rusiji. Više od polovice svih brendova votke koja se konzumira u SAD-u i proizvedeno je u toj državi, prema podacima IWSR Drinks Market Analysisa, globalne tvrtke koja prati prodaju alkohola.
Votka koja se uvozi iz Rusije je u padu već nekoliko godina, a u odnosu na 2011. pala je za 79 posto, navodi DISCUS.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu