Njemački proizvođač luksuznih automobila Mercedes-Benz tužio je Europsku komisiju zbog carina na uvoz električnih automobila iz Kine, pridruživši se tako BMW-u, Tesli i skupini kineskih tvrtki koje su to uradile ranije.
EU je carine uveo krajem listopada, uz obrazloženje da, prema rezultatima istrage, državne subvencije jamče kineskim tvrtkama nepoštenu prednost u tržišnoj utakmici. Najviša carina ‘odrezana’ je kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, od 35,3 posto.
Slijede Geely sa 18,8 posto i BYD sa 17 posto. Najnižu carinsku stopu Komisija je odredila za uvoz automobila koji u Kini proizvodi američki Tesla, od 7,8 posto.
Američka tvrtka podnijela je prošle srijede, zadnjeg dana roka za žalbe, tužbu protiv Komisije zbog odluke o carinama, pridruživši se Geelyju, SAIC-u i BYD-u i kineskoj komori za vanjsku trgovinu CCCME, te njemačkom BMW-u, pokazuju sudski dokumenti. Mercedes u Kini surađuje s Geelyjem, napominje novinska agencija dpa.
Europski parlament citirao je u izvješću objavljenom u listopadu navode ‘više izvora da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini. Glasnogovornik Europske komisije odgovorio je na pitanje o tužbi da su ‘spremni braniti svoju odluku na sudu’.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu