Hyundai prodaje poslovanje u Rusiji, cijena simboličnih 100 eura

Autor: Ana Blašković , 20. prosinac 2023. u 22:00
Foto: Shutterstock

Južnokorejska tvrtka posljednji je svjetski proizvođač automobila koji napušta tu zemlju.

Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai pridružit će se odlasku multinacionalnih kompanija iz Rusije prodajom svoje lokalne proizvodnje po simboličnoj cijeni. Upravni odbor odobrio je planove za prodaju udjela tvrtke u Hyundai Motor Manufacturingu Rus tvrtki Art-Finance za 10.000 rubalja, odnosno 100 eura, objavila je u utorak kompanija.

“Hyundai se dogovara s Art-Financeom o detaljima dogovora. Kako bi podržao vlasnike Hyundai vozila u Rusiji, Hyundai će nastaviti pružati usluge kupcima nakon prodaje”, kazala je glasnogovornica kompanije. Art-Finance je podružnica ruskog trgovca automobilima Avilona.

200 tisuća vozila
Montažne trake u glavnoj tvornici HMMR-a u Sankt Peterburgu koja je otvorena 2010., miruju od ožujka 2022. godine netom nakon početka rusko-ukrajinskog rata, kao posljedica uskih grla u opskrbi dijelovima. Hyundai je ranije proizvodio oko 200 tisuća automobila godišnje u toj tvornici, izvijestili su južnokorejski mediji.

U top tri najprodavanijih

Hyundai i njegova podružnica Kia Corp bili su među tri najprodavanije marke u Rusiji prije rata u Ukrajini.

U ožujku ove godine Hyundai je priopćio da još uvijek istražuje razne opcije u vezi sa svojim poslovanjem u Rusiji. Prema Hyundaijevu priopćenju s burze, prodaja bi trebala biti završena do 28. prosinca, a ugovor uključuje opciju otkupa. Odluka uprave Hyundaija uključuje i prodaju zatvorene tvornice General Motorsa u St Petersburgu. Tu tvornicu s godišnjim kapacitetom od 100.000 automobila, Hyundai je preuzeo prije tri godine, ali nikada nije puštena u rad.

Prodajom ruskog poslovanja južnokorejska tvrtka posljednji je svjetski proizvođač automobila koji napušta tu zemlju od izbijanja rata u Ukrajini. Prema pisanju Reutersa, ruska vladina komisija za prodaju inozemne imovine, koja zahtijeva popuste od najmanje 50 posto na poslove koji uključuju tvrtke koje odlaze, odobrila je posao, citirala je novinska agencija RIA izjavu ruskog ministra industrije i trgovine Denisa Manturova. “Hyundai i Art-Finance pojašnjavaju parametre posla, uključujući opciju otkupa”, citira ga RIA.

Hyundai i njegova podružnica Kia Corp bili su među tri najprodavanije marke u Rusiji prije rata. Od tada su se globalni igrači povukli, a zamijenio ih je niz kineskih brendova.

Hyundai Motor prati druge velike proizvođače automobila koji su prodali svoju imovinu u Rusiji za nominalnu naknadu i uključili opcije otkupa koje bi im jednog dana mogle omogućiti povratak.

Politička potpora Moskve
Art-Finance je u vlasništvu Andreja Pavloviča, koji je u svibnju kupio Volkswagenovu rusku imovinu, rekao je AGR Automotive, u koji je preimenovana tvornica njemačkog proizvođača automobila. Autodealer grupa Avilon podržala je Art-Finance u dogovoru s Volkswagenom. Pavlovich je bivši šef Avilona, premda je Avilon rekao da nije povezan s Art-Financeom ni AGR Automotiveom.

Prošlog mjeseca kineski mediji prenijeli su izjave tamošnjeg veleposlanika u Rusiji da se Peking nada političkoj potpori Moskve za kineske automobilske tvrtke proizvode, prodaju i posluju u Rusiji.

Kina će promicati kinesku i rusku integraciju u opskrbnom lancu automobilske industrije, rekao je veleposlanik Zhang Hanhui dodajući da je Kina također voljna nastaviti u potpunosti koristiti prednosti opskrbe kineske automobilske industrije i nastaviti razvijati modele prilagođene potrebama ruskog tržišta, rekao je.

Komentirajte prvi

New Report

Close