Hrvatskim tvrtkama žele naplatiti nesposobnost Sarajeva

Autor: Tomislav Oharek , 24. veljača 2014. u 22:00
U Osijek-koteksu smatraju da je priča o asfaltu diverzija/M. Šušenj/PIXSELL

Iz Osijek-koteksa poručili su da je eventualna šteta zbog tanjeg asfalta zanemariva i lako rješiva, za razliku od one koju je proizveo ulagač.

Istraga Tužiteljstva BiH o krađi asfalta na sarajevskoj obilaznici, na dionici Briješće – Butile na koridoru V c, u završnoj je fazi i uskoro se očekuje donošenje konačne odluke tužiteljstva.

Naime, kako piše Dnevni Avaz pozivajući se na Tužiteljstvo, prikupljeni su svi dokazi nakon detaljnog izvještaja SIPA-e, koja je prije dvadesetak dana predala svu potrebnu dokumentaciju o kompanijama koje su radile na ovoj dionici. Riječ je o tvrtkama Ceste FBiH, hrvatskom Osijek-Koteks, austrijskom Strabagu, Institutu građevinarstva Hrvatske (IGH) iz Zagreba i DTQ laboratoriji s Ilidže. Kako smo već pisali, sudski vještak utvrdio je da je asfalt na sarajevskoj zaobilaznici tanji za oko tri centimetra od projektom predviđene debljine, čime je proračun FBiH oštećen za najmanje 300.000 KM.Istraga je pokazala da je na početku ove dionice debljina asfalta iznosila deset centimetara, a 500 metara dalje sedam centimetara. Istraga je usredotočena i na kvalitetu ugrađenog materijala, jer je, također, utvrđeno da završni sloj asfalta nikada nije postavljen.

 

3,1milijuna

eura bankovnog jamstva aktivirala je vlada FBiH nakon raskida ugovora s Osijek-koteksom

Iz Uprave osječke tvrtke, već su poručili kako je cijela priča o debljini asfalta tek skretanje pažnje sa stvarnih problema te je pokrenuta s ciljem zaštite investitora koji, kako ističu, nije u stanju šest godina ishoditi građevinsku dozvolu i otkupiti zemljište za izgradnju objekta."Šteta na asfaltu, ako postoji, lako je popravljiva i naplativa, ali je stvarna šteta koju je investitor proizveo svojim nečinjenjem nepopravljiva i nemjerljiva", priopćila je Uprava. Potpisi na ugovor o građenju stavljeni su, podsjećaju još 2. lipnja 2008. godine s rokom dovršetka od 24 mjeseca, a aneksom je definiran i novi rok – 31. siječnja ove godine. No, napominju u Upravi Osijek-Koteksa, oni nisu u potpunosti uvedeni u posao, a nema ni građevinske dozvole te nije obavljena eksproprijacija zemljišta.

Bez obzira na to, osječki građevinci su u dobroj vjeri izvodili radove i pristajali na parcijalno uvođenje u posao, iako su u svakom trenutku mogli prekinuti ugovor na štetu naručitelja radova i naplatiti odštetu. Kako je Osijek-Koteks prošloga rujna prijavio predstečajni postupak, investitor Obilaznice Sarajevo zatražio je raskid ugovora pozivajući se na članak ugovora prema kojemu je to moguće napraviti ako izvođač radova završi u predstečaju.  Aktivirane su tom prilikom i bankovne garancije u visini od 3,109 milijuna eura, što je hrvatskoj kompaniji nanijelo veliku štetu.

Idu dalje

Istraga i nad Turcima

Predmet istrage, osim sarajevske zaobilaznice, navodno je i ugovor o gradnji dionice na koridoru V c Vlakovo-Lepenica, koji su Autoceste potpisale s turskim Cengizom, a na osnovu kojeg je, zbog navodne računske greške, FBiH oštećen za oko 14 milijuna KM.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Osijek Koteks stvarno ne pravi nikakve ceste… Gradnja također. Ceste su pune rupa, brda, a jedina dobra stvar u svemu tomu je što grad ne mora postavljati ležeće policajce. Da ne spominjem šahtove jer im se asfalt udubi za 10 cm uz njih ili pak za toliko vire zato što ih ne zanaju ukomponirati.

New Report

Close