Hoće li Srbija subvencionirati i letove Beograd – Peking?

Autor: Poslovni.hr , 05. rujan 2019. u 22:00
Stručnjaci tvrde da su Vučićeve želje nerealne bez državnih subvencija, ili pak Air Serbia može uvesti čarter letove za kineske turiste, Foto: PD

Predsjednik Vučić zatražio je od Kineza obnovu linije između dva grada.

Prije nekoliko dana Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije, sastao se se s Li Bin, potpredsjednicom Kineske narodne političke konzultativne konferencije, i tom prilikom je izrazio očekivanje da bi se mogla otvoriti izravna zrakoplovna linija između Beograda i Pekinga.

Popunjenost manja od 50%

Međutim, Vučićeva očekivanja nisu realna i izvodljiva, smatra srpska stručna javnost, piše Danas, dodajući da je jedini način da se to ostvari državno subvencionisanje te linije. Slično je sada s letovima s niškog aerodroma prema europskim gradovima. Moguće je i uvođenje čarter letova za kineske turiste. Linija Beograd – Peking, preko Praga, funkcionirala je od 15. rujna 2017. do 26. studenoga 2018. dva puta tjedno. Prijevoznik je bila kineska kompanija Hainan Airlines. Čak se razmatrala mogućnost da Hainan Airlines otvori izravnu liniju između glavnih gradova Srbije i Kine, ali do toga ne samo da nije došlo već je ukinuta i linija preko Praga, po svemu sudeći zbog malog broja putnika.

 

50putnika

bilo je prosječno na letovima između Kine i Srbije

U početnoj fazi broj putnika po letu nije prelazio 30, a kasnije ih je bilo 100, ali je samo 50-ak letjelo dalje prema Pekingu, dok su drugi ostajali u Pragu ili nastavljali put prema drugim destinacijama. Budući da je kapacitet zrakoplova 292 mjesta, a da čak ni pola mjesta nije bilo popunjeno Kinezi su ukinuli liniju koja im nije donosila dobit.

Samo uz zajamčenu zaradu

“U ovom trenutku nemamo dovoljno podataka iz kojih bi mogli zaključiti bili se izravna linija Beograd – Peking komercijalno isplatila. Međutim, ono što bi se moglo ostvariti je uvođenje čarter letova između ta dva grada u suradnji s Air Serbijom. Kineski turisti bi iz Beograda kasnije bili odvedeni do destinacija na prostoru bivše Jugoslavije koje su im zanimljive, jer Beograd nema toliko sadržaja da ih zadrži duže od tri dana. Budući da kineskim turistima nije potrebna viza za Srbiju, može se pretpostaviti da bi ti čarter letovi bili ispunjeni i da bi se komercijalno isplatili”, kaže Petar Vojinović, glavni urednik zrakoplovnog portala Tango Six.

“Ne vidim zašto bi Kinezi ponovno pokretali liniju koja nije bila rentabilna, kao niti to da bi broj putnika sada bio veći nego što je to bio kada su letovi na toj relaciji prekinuti. Jedino što bi moglo dovesti do ponovnog otvaranja linije je to da je država Srbija subvencionira što bi motiviralo kineskog prijevoznika jer bi mu određena zarada bila zajamčena”, kaže Mahmud Bušatlija, stručnjak za strana ulaganja.

Na upit je li država spremna subvencionirati tu liniju, u Ministarstvu prometa ističu da se “u skladu sa zakonom subvencioniraju linije od javnog interesa koje povezuju nerazvijena područja u Srbiji s njima zanimljivima zemljama“. “Nije bilo zahtjeva prema vladi Srbije kada je riječ o Kini”, tvrde u Ministarstvu prometa.

Komentirajte prvi

New Report

Close