H&M sve više zaostaje za Zarom, kompanija snizila projekcije dobiti za 2024.

Autor: Poslovni dnevnik , 29. rujan 2024. u 07:47
Izvršni direktor Daniel Ervér ističe da profitna marža od 10 posto ostaje dugoročni cilj kompanije/Reuters

Veći troškovi, oštra konkurencija i izdašniji diskonti pritisnuli rezultate.

Švedski lanac trgovina odjećom H&M odustao je o ciljane profitne marže za ovu godinu jer su veći troškovi, oštra konkurencija i izdašniji diskonti pritisnuli dobit u trećem tromjesečju.

Kompanija je u lipnju upozorila da faktori poput rastućih troškova materijala otežavaju postizanje rezultata za 2024., no odustajanje od cilja bez novih smjernica o marži povećava pritisak na izvršnog direktora Daniela Ervéra, piše Reuters.

H&M je investitorima poručio da su jaka švedska kruna i troškovi zatvaranja online platforme Afound naškodili dobiti. Kompanija je povećala izdatke na marketing angažmanom pop zvijezde Charli XCX za, primjerice, zabavu na Tjednu mode u Londonu na kojoj je lansirala kolekciju jesen/zima, u sklopu Ervérove strategije za jačanje brenda.

Jesenska kolekcija

Jesenska kolekcija je vrlo dobro prihvaćena i H&M očekuje rast prodaje od 11 posto.

Slijedi otkup dionica
Operativna marža H&M-a u prva tri kvartala iznosila je 7,4 posto, a u trećem kvartalu 5,9 posto. Posljednji puta H&M-a ostvario je dvoznamenkastu operativnu maržu 2017. godine, a Ervér je rekao da je 10 posto marže ostaje dugoročni cilj. Nakon objave dionice H&M-a pale su osam posto na otvaranju trgovine da bi naknadno smanjile gubitke na 3,2 posto.

Švedski trgovac pod snažnim je pritiskom vodećeg španjolskog rivala Zare, u vlasništvu Inditexa, i diskontne online trgovine brze mode Shein u okruženju visoke inflacije i slabe potražnje. Tvrtka je najavila da će otkupiti dionice u vrijednosti jedne milijarde švedskih kruna, oko 88 milijuna eura, do 26. studenog. Vrijednosnice zaostaju za performansom Inditexa proteklih godina, a samo ove godine pale su pet posto.

Ervér je branio svoj plan rekavši da H&M “podiže ljestvicu” i jača svoj brend ulaganjem u marketing, proizvode i iskustvo kupnje. “To je ulaganje u stvaranje uzbuđenja oko brenda H&M. Nastavit ćemo s tim naporima tijekom četvrtog tromjesečja, a zatim ćemo procijeniti i odlučiti kako ćemo to učiniti u 2025.”, rekao je Reutersu u intervjuu.

Poremećaji u transportu
Iz H&M su priopćili da je jesenska kolekcija vrlo dobro prihvaćena te da očekuju rast prodaje u rujnu za 11 posto u lokalnim valutama u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Zalihe odjeće porasle su na 17,8 posto u tekućoj godini, u odnosu na 17,1 posto prije godinu dana zbog poremećaja u transportu zbog problema u Crvenom moru, kao i zbog “agresivnije” kupnje koja slijedi jesenske kolekcije. Dugoročno je cilj spustiti zalihe na raspon od 12 do 14 posto prodaje.

Operativna dobit u trećem tromjesečju premašila je predviđanja analitičara dosegnuvši 3,51 milijardu švedskih kruna (310 milijuna eura) u odnosu na 4,74 milijarde (420 milijuna eura) lani. Istovremeno, Inditex je izvijestio o povećanju prodaje svoje kolekcije jesen/zima nakon slabog ljeta.

Komentirajte prvi

New Report

Close