Gucci i Saint Laurent, brendovi francuske kompanije Kering, ne znaju za strahovanja analitičara da Kinezi više nemaju novca za kupnju luksuzne robe.
Prema izvješću objavljenom u utorak, Keringova organska prodaja u četvrtom tromjesečju skočila je više od 23 posto na 3,72 milijarde eura.
Iznimno dinamično
Time su nadmašena ionako visoka očekivanja analitičara koji su u anketi Bloomberga prognozirali 22-postotni rast prodaje. Ukupno je tijekom cijele 2018. prodaja uvećana više od 29 posto na 13,7 milijardi eura. "Ovo je bila izvanredna godina", izjavio je novinarima Jean-Marc Duplaix, financijski direktor Keringa. Dodao je kako je četvrti kvartal ostao iznimno dinamičan zahvaljujući kineskim kupcima. Kering se tako pridružio svojim rivalima, LVMH-u i Hermesu te kozmetičkoj kompaniji L'Oreal u objavi i dalje snažnih prodajnih rezultata i kineske potražnje za luksuznom robom, unatoč makroekonomskim problemima.
Iako je kinesko gospodarstvo prošle godine ostvarilo najniži rast od 1990. godine, što se negativno odrazilo na kompanije poput Applea i Caterpillara, tržište luksuzne robe još ne osjeća ta kretanja. Međutim, na cijenu Keringove dionice odrazila se zabrinutost ulagača.
Pad od 16 posto
Američko-kineske trgovinske napetosti te očekivanja pada potražnje rezultirala su time da Keringova dionica trenutno ima 16 posto nižu cijenu u odnosu na vrhunac prošloga lipnja. Oporavak dionica možda će izazvati najavljeno povećanje dividende.
S obzirom na rekordnu dobit od 3,7 milijardi eura u 2018. godini, Kering je najavio da će dioničarima dati 10,5 eura po dionici, nasuprot šest eura dividende iz dobiti za 2017. godinu. Jean-Marc Duplaix istaknuo je kako je ta odluka u skladu s dividendnom politikom. Inače, procjene analitičara Berenberga kazuju kako Kering "sjedi" na približno 10 milijardi eura gotovine akumulirane tijekom godina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu