Građevinari čine od Kine lidera u virtualnoj stvarnosti

Autor: Tomislav Pili , 18. listopad 2016. u 22:00
Oprema za virtualnu stvarnost široko je dostupna na javnim mjestima u Kini/REUTERS

Tržište virtualne stvarnosti do 2025. vrijedit će 60 milijardi dolara, a Kina će za proizvođače opreme biti prvi test mogućnosti zarađivanja.

Dok se na Zapadu virtualna stvarnost najčešće koristi u video-igrama, u Kini je njezina primjena mnogo šira u gospodarstvu čime ta država postaje najvažnije tržište uređaja za virtualnu stvarnost. Prema navodima britanskog tjednika The Economist, Kina se vrlo brzo uspinje kao najvažnije svjetsko tržište virtualne stvarnosti, zahvaljujući brzom usvajanju te tehnologije od nekretninskih i građevinskih kompanija.

Šangajska šetnja Londonom
Najveća kineska građevinska kompanija Vanke koristi virtualnu stvarnost kako bi potencijalnim kupcima pokazala stanove koje gradi u inozemstvu. Tako se u njihovu uredu u Šangaju virtualno može "prošetati" stanovima u stambeno-poslovnom tornju od 37 katova koji se gradi u Londonu. Kupci mogu vidjeti raspored prostorija, vidjeti kojim je namještajem uređen stan, a da pri tome ne trebaju otputovati na drugi kraj svijeta. Osim građevinara, tehnologiju virtualne stvarnosti u svojem radu sve više koriste i kineski arhitekti. Sljedeće veliko područje u kojem ta tehnologija dolazi do izražaja je obrazovanje.

Tamošnja softverska kompanija NetDragon ispituje kako softver i hardver za virtualnu stvarnost može biti iskorišten u kineskim školama. Jedna od ideja jest da uređaj registrira da li se učenik dosađuje tijekom nastave, što bi bio signal nastavniku da je potrebno promijeniti temu nastave ili metodu predavanja.  Činjenica da u Kini tehnologiju virtualne stvarnosti ponajviše koriste profesionalci, a ne obični korisnici znači da će ta država biti prvo testno polje za proizvođače opreme može li se na tome zaraditi ozbiljan novac. A u Goldman Sachsu smatraju da može, i to velik novac. Naime, analitičari te američke banke procjenjuju da će globalno tržište virtualne stvarnosti do 2025. vrijediti do 60 milijardi dolara. 

Nekoliko kineskih prednosti
No, najveći proizvođači opreme za virtualnu stvarnost – za sada – nemaju sjedište u Kini. Štoviše, najpoznatiji proizvođači su američki Oculus u vlasništvu Facebooka, zatim japanski Sony, korejski Samsung i tajvanski HTC. Inače, HTC-u je kinesko tržište prioritet u prodaji te opreme. Huang Zhuang, osnivač startupa Nao Chuan Yue, smatra kako postoji nekoliko razloga zašto je Kina vrlo obećavajuće tržište za virtualnu stvarnost. Prvi je što su Kinezi vrlo otvoreni prema korištenju novih tehnologija, čak i ako prve verzije pate od manjih ili većih tehničkih nedostataka. Drugi je što je Kina predvodnik u korištenju mobilnog interneta.

Naime, Huang je uvjeren da će u budućnosti većina korisnika pristupati virtualnoj stvarnosti putem pametnih telefona, a ne naočala spojenih na osobna računala. S druge strane, u zapadnim državama, poput Amerike, iskušavanje virtualne stvarnosti još je uvijek skupo za običnog korisnika, dodaje za Economist Ryan Wang iz kalifornijske tvrtke za rizični kapital Outpost Capital. Kina pak ima izgrađenu cjelokupnu infrastrukturu za korištenje virtualne stvarnosti. Najbolja oprema besplatno se može koristiti u tematskim parkovima ili trgovačkim centrima. Tu je i preko 100.000 internet kafića u kojima se oprema za virtualnu stvarnost može koristiti tek za nekoliko dolara.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close