Gorenje planira ulazak na veliko kinesko tržište

Autor: Poslovni dnevnik , 19. rujan 2018. u 14:01
Proizvođač kućanskih uređaja iz Velenja širi program perilica posuđa

Skupština dioničara Gorenja potvrdila je odluku o istiskivanju malih dioničara, ponudit će im 12 eura po dionici.

Gorenje postaje sve više kinesko, nakon održane skupštine Hisense je preuzeo sve upravljačke uzde tvrtke iz Velenja, a poslovi obje kompanije sve se više isprepliću, piše Delo.

Najvažnije novosti su da će Hisense u Velenju graditi tvornicu televizora, dok Gorenje planira ulazak na kinesko tržište. Skupština dioničara Gorenja potvrdila je odluku o istiskivanju malih dioničara kompanije koju je preuzela kineska korporacija te odluku o povlačenju dionica s Ljubljanske i Varšavske burze. Prijedlog je očekivan s obzirom da je novi vlasnik Gorenja, kineski div potrošačke elektronike, krajem lipnja nakon ponude za preuzimanje stekao ukupno 23,3 milijuna dionica Gorenja, odnosno 95,4 posto udjela.

Za preostalih 1,1 milijun dionica Hisense će dioničarima isplatiti 12 eura po dionici, koliko je platio i u ponudi za preuzimanje. Skupština je odlučila i da se temeljni kapital tvrtke Gorenje povlačenjem vlastitih dionica umanjuje za više od pola milijuna eura. Svrha smanjenja temeljnog kapitala je povećanje profitabilnosti temeljnog kapitala Gorenja. Reviziju za ovu financijsku godinu provest će tvrtka Baker Tilly Evidas, a nisu prijavljene nikakve značajnije tužbe protiv kompanije. Franjo Bobinac, predsjednik uprave Gorenja, koji je postao i potpredsjednik Hisensea za marketing, već je najavio gradnju tvornice televizora, što je važan segment za Kineze.

U Velenju su za tu svrhu navodno već u potrazi za pogodnim zemljištem. Očekuje se da će se proizvediti milijun televizora godišnje zbog čega će biti zaposleno 300 do 400 radnika. Budući da će Gorenje dio proizvodnje hladnjaka preseliti u Srbiju, u Valjevo, ispražnjenene kapacitete iskoristit će za širenje programa perilica posuđa. Hisense je najavio kako bi Gorenje moglo iskoristiti njihovu distribucijsku mrežu na globalnom tržištu.

Tako sada proizvođač kućanskih uređaja iz Velenja planira ulazak na kinesko tržište sa svojim brendom i s brendom Asko, odnosno s njihovim proizvodima višeg cjenovnog razreda. Budući da je riječ o tržištu od 1,4 milijarde ljudi i mali udio bi značio značajan porast prodaje Gorenja. Dioničari su obaviješteni i o ostavkama članova Nadzornog odbora Korine Klaudije Graf, Bernarda Charlesa Pasquiera i Mihe Košaka. Njih su zamijenili Yeguo Tang, Shaoquian Jia, Huizhong Dai, Caixia Chen, Yuling Gao, Xin Liu in Wenzhong Liu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close