Pribojavajući se negativnog utjecaja na svoju automobilsku industriju, Njemačka traži da se europski porez na digitalne prihode ne uvodi naprečac.
"Neophodno je neko vrijeme za raspravu", izjavio je ministar financija Olaf Scholz u Beču nakon sastanka europskih "rizničara". No, dodao je kako bi se konačni dogovor mogao postići do kraja godine.
Radi se o prijedlogu Europske komisije iz ožujka, a kojim bi članice naplaćivale porez od tri posto na digitalne prihode velikih kompanije.
3 posto
plaćale bi kompanije na oglašivačke prihode
Oporezivali bi se samo prihodi od digitalnog oglašavanja u čemu prednjače Google, Facebook i Amazon, pa je namet već u javnosti dobio nadimak "Google porez". Usvajanje prijedloga traži potporu svih 28 članica.
No, 11 država već je najavilo da će uvesti nacionalne web poreze ako ne bude rješenja na europskoj razini. Europski diplomati tvrde kako Njemačka traži jamstva da porez neće ugroziti autoindustriju koja bi mogla biti meta odmazde tehnoloških kompanija.
Oprezni njemački stav ide na ruku protivnicima tog nameta, ponaprije Irskoj gdje tehnološki divovi već godinama usmjeravaju svoje prihode.
Kompromis stoga pokušava pronaći Francuska – veliki zagovornik poreza – najavljujući ugrađivanje klauzule koja bi ukinula porez kada se nađe rješenje na globalnoj razini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu