Google otkrio: YouTube donosi 15 milijardi dolara

Autor: Tomislav Pili , 04. veljača 2020. u 22:00
Kvartalni prihodi od računalstva 'u oblaku' veći za 52 posto/REUTERS

Kako bi investitori imali jasniju sliku, prihodi će se objavljivati za pretraživanje, YouTube i Cloud.

Konačno je poznato koliko novca godišnje donosi najpopularniji video servis na svijetu, YouTube.

Naime, Alphabet je prvi puta u financijskom izvješću otkrio koliko zarađuju pojedini poslovni segmenti unutar Googlea. Izvješće je pokazalo da je prošle godine YouTube od oglasa uprihodio 15 milijardi dolara, 36 posto više nego 2018. i čak 86 posto više nego 2017. godine. Snažan rast YouTubeovih oglašivačkih prihoda prvenstveno je rezultat oglasa brendova, pojašnjava CNN, ali i oglasa "izravnog odgovora" poput click-to-buy oglasa koji prate video sadržaj koji recenzira određeni proizvod.

"Velika je novost da je Google izašao sa YouTubeovim reklamnim prihodima po prvi put", komentirala je eMarketerova analitičarka Nicole Perrin. Naime, Google je do sada objavljivao samo konkretan podatak o svojim oglašivačkim prihodima, a prihodi drugih segmenata bili su u kategoriji "Ostali". Kako je pojasnila financijska direktorica Ruth Porat, Googleovi reklamni prihodi ubuduće će se objavljivati za segmente pretraživanja interneta, YouTubea i računalstva "u oblaku" kako bi investitori imali jasniju sliku potencijala kompanije.

Izvršni direktor Alphabeta Sundar Pichai kazao je i da je YouTube u tri mjeseca do kraja prosinca donio i 3 milijarde prihoda od pretplata. Naime, servis trenutno ima preko 20 milijuna plaćenih pretplata. Inače, Alphabet je u ponedjeljak objavio kvartalne prihode od 46 milijardi dolara što je dovelo do pada cijene dionice za pet posto jer su analitičari očekivali 46,9 milijardi dolara.

Znak zrelosti Alphabetova poslovanja vidljiv je u usporavanju rast prihoda koji su na godišnjoj razini rasli 17 posto, u usporedbi s preko 20 posto ostvarenih posljednjih godina. Međutim, kompanija je zato znatno nadmašila očekivanja što se tiče dobiti, objavivši 15,35 dolara po dionici, bitno više od očekivanih 12,53 dolara.

Na tržištu računalstva "u oblaku" Google je treći na tržištu, nakon Amazon Web Servicesa (AWS) i Microsoft Azurea. Google Cloud lani je uprihodio gotovo 9 milijardi dolara, manje nego što je lider AWS uprihodio samo u posljednjem tromjesečju. Međutim, prošloga kvartala Googleovi prihodi u tom segmentu od 2,6 milijardi dolara rasli su 52 posto, nasuprot 34 posto kod AWS-a.  

Komentirajte prvi

New Report

Close