‘Goli kuhar’ prodaje svoje restorane za 200 milijuna funti

Autor: Tomislav Pili , 04. lipanj 2015. u 14:51
Jamie Oliver/David Sandison/DPA/PIXSELL

Britanska investicijska tvrtka 3i koja drži 80 posto udjela u Agent Provocateuru želi kupiti tri lanca Oliverovih restorana.

Poznati britanski "Goli kuhar" Jamie Oliver u razgovorima je o prodaji udjela u svoja tri lanca restorana investicijskoj kompaniji 3i, većinskom vlasniku tvrtke za donje rublje Agent Provocateur.

Prema navodima britanskih medija koji se pozivaju na upućene izvore, Oliver namjerava prodati većinu udjela u lancima Jamie's Italian, Jamie Oliver's Diner te Barbecoa. Spominje se da bi eventualna transakcija mogla te restorane vrednovati na 200 milijuna funti. Kako tvrdi Sky News, Oliver je angažirao banku Royal Bank of Canada da u njegovo ime vode razgovore s 3i, ali i drugim potencijalnim ulagačima.

Među tim drugim ulagačima spominje se Lion Capital, nekadašnje vlasnik Wagamame te Duke Street, nekadašnji vlasnik lanca restorana prodanih prije četiri godine. Razlog prodaje je daljnje Oliverovo širenje u restoraterskom biznisu kroz dva lanca, Jamie's Italian i Barbecoa. Naime, osim ugostiteljstvom, Oliverova tvrtka bavi se još i nakladništvom te trgovinom. Ukupno zapošljava čak 8000 ljudi. Osim udjela u restoranima, "Goli kuhar" namjerava prodati i udjele u svom nakladničkom biznisu, a za to je angažirao investicijsku banku Raine.

 

100milijuna

funti prometa lani je ostvario najveći lanac, Jamie's Italian

Pad dobiti prošle godine
Lanac Jamie's Italian pokrenut je 2008. u Oxfordu, a danas broji 40 restorana u Britaniji te 15 u inozemstvu. Godišnje donosi više od 100 milijuna funti prometa. No, prošle je godine zabilježio pad dobiti za 22 posto na 5,6 milijuna funti uslijed sve jače konkurencije među otmjenim restoranima te manje potrošnje kupaca. Oliver planira otvoriti nove restorane iz tog lanca u Hong Kongu, Indoneziji te Australiji. Jamie's Italian ujedno je i njegov najrašireniji lanac.

Barbecoa – svojevrsni steak-house – za sada se sastoji samo od jednog londonskog restorana, iako se u krajem godine očekuje otvaranje drugog. No, Barbecoa je lani donijela sedam posto više prometa od 9,5 milijuna funti te četiri posto veću dobit od 1,2 milijuna funti. Jamie Oliver's Diner također se sastoji od samo jednog restorana u Londonu. No, nisu se svi lanci koje je Jamie Oliver pokrenuo pokazali kao pun pogodak. Restorani Union Jack koji su posluživali tradicionalnu britansku hranu zabilježili su tek polovičan uspjeh, pa je od četiri restorana trenutno preostao samo jedan u Covent Gardenu.

 

1,2milijuna

funti dobiti zabilježio je samo jedan restoran Barbecoa

Poznavatelji britanske  ugostiteljske industrije tvrde kako je interes 3i za Oliverove restorane sasvim logičan jer ta kompanija već ima pozamašnog iskustva u ugostiteljskom biznisu. Naime, nekad je 3i držao udjele u lancu Giraffe, ali su ga prodali trgovačkom lancu Tesco. Inače, 3i upravlja s 13,5 milijardi funti imovine, a ulaganja u tvrtke fokusirana su na zapadnu Europu i Sjevernu Ameriku. Uz Agent Provocateur gdje drže 80 posto, u portfelju su udjeli u 65 kompanija.

Sve još u ranoj fazi
Izvori bliski razgovorima kažu za Guardian kako se radi o još ranoj fazi te da nije sigurno hoće li 3i staviti ponudu na stol. Nejasno je i o kojem se udjelu konkretno radi. Investicijska kuća odbila je komentirati medijske napise, a isto je učinio i Oliverov glasnogovornik. No, mediji podsjećaju na njegovu izjavu nakon što je objavljeno da bi se mogli prodati udjeli u nakladničkom poslovanju. Tada je glasnogovornik naglasio kako se razmatraju sve opcije, pa i sudjelovanje vanjskih investitora.

Slavan postao slučajno 
Bogatstvo Jamiea Olivera procjenjuje se na 180 milijuna funti, a priča o njegovoj karijeri počinje 1997. kada se pojavio u jednom dokumentarcu o talijanskom restoranu u Londonu River Cafe, gdje je radio kao kuhar. Za vrijeme snimanja uopće nije trebao raditi, ali je zamijenio kolegu koji se razbolio. Nakon što je dokumentarac emitiran, primio je pozive od pet različitih producentskih kuća. Njegov kulinarski show Goli kuhar prvi je puta emitiran na BBC-u 1999. godine, a istovremeno je objavljena i njegova prva knjiga koja je brzo zasjela na vrh najprodavanijih izdanja. Već sljedeće godine dobiva reklamni ugovor s trgovačkim lancem Sainsbury's koji je potrajao sve do 2011. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close