Povjerenje potrošača u SAD-u snažno je poraslo u trećem tromjesečju, poboljšano je i na globalnoj razini, dok je u Hrvatskoj blago pogoršano, pokazalo je danas objavljeno globalno istraživanje tvrtke Nielsen, ukazujući da su potrošači optimističniji u pogledu izgleda za zapošljavanje nego u pogledu osobnih financija.
Globalni indeks povjerenja potrošača, koji redovito izrađuje istraživačka tvrtka Nielsen, u navedenom je razdoblju uvećan jedan bod, na 98 bodova, pokazalo je istraživanje provedeno u razdoblju od 13. kolovoza do 5. rujna. Globalni indeks postojano raste od prvog tromjesečja 2012., primaknuvši se tako razini od 100 bodova, koja inače signalizira optimizam među potrošačima.
Indija je i dalje najoptimističnije potrošačko tržište u svijetu, sa 126 bodova, dok najveći pesimizam vlada među potrošačima u Italiji, čiji indeks iznosi 47 bodova, pokazalo je izvješće.
Indeks povjerenja potrošača u Hrvatskoj smanjen je za jedan bod, na 49 bodova, što znači da su potrošači u Hrvatskoj i dalje među najvećim pesimistima, zauzevši tako predzadnje mjesto na ljestvici globalnog povjerenja potrošača u trećem tromjesečju.
Istraživanje je pokazalo da su zabrinutosti u vezi gospodarstva i izgleda za zapošljavanje u trećem kvartalu splasnule na globalnoj razini u usporedbi s drugim tromjesečjem, no u Sjevernoj Americi i Europi one su zamijenjene ojačalim zabrinutostima oko rata i terorizma.
Europske države općenito su među najvećim pesimistima, što je rezultat sukoba u Ukrajini, posustajanja gospodarskog rasta i rizika deflacije u eurozoni. Njemačka i Velika Britanija, najveća gospodarstva Europske unije, bilježe pak rast povjerenja potrošača.
Američki potrošači u skupini su 10 najoptimističnijih u svijetu, zauzevši 7. mjesto, s pripadajućih 108 bodova, što znači da je porastao za četiri boda u odnosu na drugo tromjesečje, a poboljšanje se pripisuje nastavljenom jačanju optimizma u vezi izgleda za zapošljavanje. Amerikanci su nešto optimističniji i u vezi osobnih financija u odnosu na prethodno tromjesečje, za razliku od Europljana među kojima je pesimizam ojačao, što se pripisuje tvrdokorno slabom rastu tamošnjih plaća.
"Američki potrošači sada imaju puno više povjerenja nego u prethodnim godinama oporavka zahvaljujući postojanim povoljnim trendovima na tržištu rada, što se očituje u stabilnom rastu plaća i padu nezaposlenosti tijekom ove godine. Također im na ruku idu niže cijene benzina i postupno poboljšanje stanja na tržištu nekretnina. U idućim mjesecima, obzirom da svjedočimo sve većem povratku građana na tržište rada i značajnom rastu plaća, to će se vjerojatno pretočiti u snažniju potrošnju potrošača", kazala je Louise Keely, viša potpredsjednica u Nielsenu.
Najveći rast povjerenja potrošača u odnosu na prethodno tromjesečje zabilježen je u Australiji, uz rast odgovarajućeg indeksa za 12 bodova. Slijede Slovenija i Tajland, s rastom indeksa za devet odnosno osam bodova.
Čile je, pak, zabilježio najveći pad povjerenja, uz pad indeksa za sedam bodova, a slijede Filipini, s padom indeksa za pet bodova, te Italija i Ukrajina, s padom za četiri boda.
Istraživačka tvrtka Nielsen provela je online anketu među više od 30.000 potrošača na 60 tržišta u svijetu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu