Britanska farmaceutska kompanija GlaxoSmithKline (GSK) favorit je za preuzimanje Pfizerova poslovanja s bezreceptnim lijekovima, navode tamošnji mediji pozivajući se na upućene izvore. S obzirom da se američki div nada da će taj dio poslovanja prodati i za 20 milijardi dolara, to će biti najveći strateški potez šefice GSK Emme Walmsley koja je preuzela kormilo prije godinu dana.
Konkurent odustao
Kako navodi Financial Times, GSK je jedini ozbiljni ponuđač za Pfizerove bezreceptne lijekove nakon što se glavni konkurent, Reckitt Benckiser, odustao. “Akvizicija cijelog Pfizerovog poslovanja s bezreceptnim lijekovima ne uklapa se u naše kriterije”, priopćio je izvršni direktor Rakesh Kapoor. Dodao je kako kompanija ostaje posvećena integraciji preuzetog poslovanja s hranom za bebe.
Emmin interes
Za Pfizerovo poslovanje bile su zainteresirane i ostale kompanije, poput francuskog Sanofija, zatim Johnson & Johnsona te Nestléa. Međutim, oni su odlučili da ne sudjeluju još u ranoj fazi. Na Pfizeru je sada da prihvati GSK-ovu ponudu, ako je smatra prihvatljivom. Iz GSK-a su odbili komentirati navode, piše FT. Oko 12.30 sati dionica kompanije na Londonskoj je burzi gubila jedan posto, malo više od 0,8 posto minusa indeksa FTSE.
Valja podsjetiti kako je Emma Walmsley došla upravo iz tog segmenta farmaceutske industrije, a nakon što je u travnju prošle godine postala izvršna direktorica, nije skrivala da je zanima upravo ta Pfizerova imovina. No, ovdje se radi o dva potpuno različita pristupa poslovanju i načina zaštite od “mršavih godina”. GSK je jedan od najglasnijih zagovornika pristupa diverzificiranog portfelja farmaceutskih kompanija koji štiti od mogućnosti promašaja tijekom skupog razvoja novih lijekova.
Pfizer zastupa drugačiji pristup i prodaje poslovanje s bezreceptnim lijekovima kako bi se fokusirao na razvoj lijekova na recept. Kompanija je prvi put najavila mogućnost prodaje tog dijela poslovanja u listopadu, a dobiveni novac uložit će u preuzimanja i razvoj ostalih područja. Dio promatrača smatra kako to Pfizerovo poslovanje obilježava stagnirajuća prodaja. Naime, lanjski rezultat iznosio je 3,5 milijarde dolara, dva posto više nego prethodne godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu