G20: ‘Internetski porez’ zemljama gdje su korisnici

Autor: Poslovni dnevnik , 31. svibanj 2019. u 08:16
Plaćat će se tamo gdje je dobit, a ne sjedište/REUTERS

Skupina 20 najrazvijenijih država razmatra modele oporezivanja prihoda kompanija poput Googlea i Facebooka.

Zemlje članice skupine G20 planiraju novu poreznu politiku za digitalne divove poput Googlea, smjerajući na oporezivanje tih kompanija tamo gdje ostvaruju dobit, a ne gdje im je sjedište, objavio je u četvrtak japanski poslovni dnevnik Nikkei.

Ministri financija 20 vodećih razvijenih i gospdarstava u nastajanju vjerojatno će usvojiti nacrt takve porezne politike na sastanku zakazanom sljedećeg mjeseca u japanskom gradu Fukuoki, prije skupa šefova država i vlada članica G20 u Osaki, piše Nikkei.

Prema novoj poreznoj politici, usmjerenoj na tvrtke kao što su Google, Apple, Facebook i Amazon, "prihodi od oporezivanja išli bi zemljama koje svjetskim digitalnim korporativnim divovima pružaju veliku bazu korisnika", prema neimenovanim izvorima Nikkeija.

Članice G20 nastojat će postići konačni dogovor u 2020. godini, a detalji tek trebaju biti razrađeni. Jedna je od mogućnosti distribucija prikupljenih poreznih prihoda prema broju korisnika u svakoj zemlji zasebno.

To bi, primjerice značilo da bi se prihodi od oporezivanja Facebooka, koji je centralizirao prijavu dobiti i prihoda i plaćanje poreza u Irskoj kako bi iskoristio njihove niske porezne stope, raspodijelili na područja s više korisnika.

Detalji o načinu prikupljanja i distribucije poreznih prihoda i obuhvatu kompanija tek trebaju biti razrađeni, između ostalog uz asistenciju OECD-a.

Komentirajte prvi

New Report

Close