U ljubljanskoj zračnoj luci Jože Pučnik ove godine očekuje se početak izgradnje novog putničkog terminala ili proširenje postojećeg, što je sve potrebnije zbog povećanja broja putnika.
Trenutno je u tijeku postupak izbora izvođača radova koji će stajati oko 16 milijuna eura. Za smještaj prvih putnika, terminal bi, prema očekivanjima, trebao biti pušten u rad 2021. godine, kada Slovenija preuzima predsjedanje Europskom unijom. Tvrtka koja je upravlja ljubljanskom zračnom lukom planirala je godinama izgraditi novi terminal da bi uklanila uska grla postojećeg terminala. Recesija i smanjenje broja putnika, a zatim i privatizacija tvrtke odgodili su te planove. Novi vlasnik, njemački Fraport, ponovno ih je aktualizirao nakon oživljavanja broja putnika.
Manje promjene projekta
Projekt se razlikuje od prvobitno planiranog, a manje promjene doživio je i prošle godine. Prema riječima Zmage Skobira, direktora Fraporta Slovenije, koncept je sličan onom planiranom, riječ je o gradnji potpuno novog terminala, povezanog sa starim, koji je izgrađen 1973. godine i proširen 2007. godine. Na raspolaganju će biti više od 10.000 četvornih metara novog prostora, na kojem će se otvoriti novo odlazno mjesto i prostor za provođenje sigurnosnih provjera, budući da je postojeći vrlo mali i ne dopušta širenje.
20 milijuna
eura bit će ukupno uloženo u novi putnički terminal
Očekuje se i nova ponuda u području trgovine i ugostiteljstva. Također će biti osiguran veći poslovni salon. "Sve će to omogućiti bolje usluge i uz kontinuirani rast broja putnika, te odmak od zastoja u odlasku putnika koji danas imamo", objasnio je Skobir, dodajući da su potrebe za novim terminalom izraženije u posljednje tri godine jer se zbog veće prepoznatljivosti Slovenije u svijetu, gospodarskog rasta i dobrih rezultata Adria Airwaysa broj putnika znatno povećao.
Velika konkurencija u blizini
Tako je prošle godine u ljubljanskoj zračnoj luci bilo rekordnih 1,82 milijuna putnika, dok ih je godinu ranije usluženo 1,68 milijuna. "Ovaj rast prometa uz staru infrastrukturu i nedostatak osoblja osjećaju se svakodnevno i neosporno je da je potrebna nova infrastruktura, stoga su u tijeku svi postupci za izgradnju novog terminala", dodao je Skobir. Međutim, upitan je daljnji rast broja putnika. Ljubljana ima relativno malo tržište, turizam i iseljeništvo te oni nisu bitan čimbenik za povećanje zračnog prometa, a u okruženju od jednog do tri sata vožnje postoje čak četiri velika aerodroma (Beč, Budimpešta, Venecija, Zagreb), te 13 manjih aerodroma, među kojima je i onaj u Mariboru, objašnjava zrakoplovni portal Tango Six.
10 tisuća
četvornih metara novog prostora dobit će ljubljanska zračna luka
Trenutno se u Ljubljani provodi postupak odabira izvođača radova, čija se vrijednost procjenjuje na 16,2 milijuna eura. Na natječaj se do kraja studenog prijavilo šest ponuđača, a s tri najpovoljnija nastavit će razgovore. Potom će biti raspisan natječaj za opremu, a prema Skobirovoj računici ukupna investicija u terminal iznosit će oko 20 milijuna eura. "Ako ne bude komplikacija zbog pritužbi ili novih informacija koje bi promijenile plan, svi postupci i potpisi ugovora trebali bi biti dovršeni do kraja proljeća", najavio je Škobir, dodajući da će se tada početi graditi zgrada, koja bi trebala biti završena prije kraja ove godine.
Putnički promet stagnira
Kinezi nisu spasili mariborski aerodrom
Kineski SHS Aviation, vlasnik mariborskog aerodroma, koji ima u najmu infrastrukturu zračne luke Edvard Rusjan, krajem studenoga 2018. platio je zaostalu najamninu za rujan, listopad i studeni. Budući da aerodromu loše ide, a putnički se promet ne povećava, Ministarstvo za infrastrukturu traži djelotvorniji način upravljanja. Širenju zračne luke protive se u susjednim općinama te je opet aktualna dugogodišnja ideja o razvoju teretne zračne luke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu