Francuska je odlučila prodati dio udjela u kompaniji Aéroports de Paris koja je jedan od članova konzorcija ZAIC. Taj je konzorcij prošle godine dobio 30-godišnju koncesiju za gradnju i upravljanje ZL Zagreb.
738milijuna
eura vrijedi 9,5% udjela u Aéroports de Parisu
Francuska očekuje kako će prodajom udjela u operateru pariških zračnih luka Aéroports de Paris prikupiti 738 milijuna eura, poručili su u nedjelju iz francuskog ministarstva financija. Ta će finacijska injekcija donekle pomoći državi da popravi anemičnu proračunsku krvnu sliku. Francuska vlada i državni Strateški investicijski fond žele prodati 4,8 posto udjela u Aéroports de Parisu vrijednog 373 milijuna eura Crédit Agricoleu. Također još 4,7 posto udjela vrijednog 365 milijuna eura prodat će građevinskoj kompaniji Vinci. Ako će prodaja proći po planu, kako javlja The Wall Street Journal državi će u Aéroports de Parisu ostati većinski udjel od 50,6 posto.Taj potez naznačuje sve ozbiljnije probleme francuske vlade s velikim dugovima koji su dosegli 90% BDP-a Francuske i koja mora brzo smanjiti proračunski deficit kako bi udovoljila propisanim europskim kriterijima. Međutim, socijalistička vlada i dalje ne odustaje od vrlo skupe socijalane države, iako gospodarstvo Francuske nikako ne uspjeva doći do daha pod pritiskom recesije.
Prodaja, odnosno smanjenje udjela u Aéroports de Parisu, signalizira kako će vlada u Parizu upravo smanjenjem udjela u brojnim tvrtkama u kojima je većinski vlasnik ili suvlasnik pokušati riješiti nagomilane probleme. Francuska je ranije u ožujku inkasirala oko 448,5 milijuna eura od prodaje 3,12 posto udjela u proizvođaču vojne opreme Safran, pa joj je ostao udio od oko 27 posto. Vlada je tada poručila kako će taj novac radije iskoristiti za nova ulaganja nego za plaćanje dugova ili krpanje proračunskih rupa. Samo mjesec kasnije država je smanjila glasački udjel u EADS-u, krovnoj kompaniji proizvođača zrakoplova Airbus sa 15 na 12 posto. Iako je taj potez bio rezultat dogovora Berlina i Pariza, francuskom je proračunu donio 1,19 milijardi eura.
Ovi potezi Hollandeove administracije obnovili su stare francuske strahove da bi smanjenje državne kontrole nad tvrtkama moglo biti dodatan katalizator rasta nezaposlenosti. No europski partneri Francuske imaju sve manje razumijevanja za takav pristup, pa je Pariz pod sve većim pritiskom europskih institucija da poveća kompetitivnost francuskog gospodarstva kroz mjere poput privatizacije, a kako bi konačno počeo smanjivati velik dug.
Još nisu ušli na Pleso
Problemi s Europskom investicijskom bankom
Francuski konzorcij ZAIC, koji čine građevinska tvrtka Bouygues i Aéroports de Paris, nije preuzeo upravljanje nad Zračnom lukom Zagreb niti potkraj prošlog mjeseca, kako je bilo planirano, pa će tako drugi put biti odgođen službeni ulazak Francuza na Pleso. Glavni problem za ZAIC je osiguranje kredita koji im je za projekt Pleso odobrila Europska investicijska banka (EIB) u iznosu od 120 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Čemu ovakav naslov??zašto se ne nazove pravim imenom?vlada je dala koncesiju nesolventnom finansijeru![emo_palacd]koji glupav naslov[emo_ljut]
Uključite se u raspravu