Fondovi potakli renesansu modne industrije u Italiji

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 08. srpanj 2015. u 22:00
Versace se preporodio ulaskom Blackstonea/REUTERS

Posljednja velika investicija u sektoru je Clessidrina kupnja petine udjela utalij anskoj modnoj kući Cavalli za milijardu eura.

Zahvaljujući privatnim investicijskim fondovima talijanski modni brendovi ponovno se u velikom stilu vraćaju na globalnu scenu. Tako je talijanska investicijska kompanija Clessidra u travnju preuzela petinu  Cavallija, a što je platila gotovo milijardu eura.

Prije Clessidre je velika investicijska kompanija Blackstone pak kupila također petinu udjela u posrnulom Versaceu, dok je Carlyle odlučio investirati u jakne za skijaše, odnosno francuski Moncler. Upravo je Carlyle otvorio apetite investicijskih kompanija prema industriji visoke mode jer je u vrlo kratkom roku uspio ušesterostručiti vrijednost svoje investicije. Posljedica je bila to što su i u ostalim investicijskim kompanijama počeli očekivati slične prinose pa su se modne kuće, uglavnom gladne kapitala, iznenada našle pod pritiskom private equity fondova željnih brze, i za njih, lake zarade. Tako se Tamara Mellon, suosnivačica i bivša šefica kreativnog odjela Jimmy Chooa, renomiranog dizajnera i proizvođača obuće požalila The Financial Timesu kako su investitori sve nestrpljiviji.

Prednost fragmentacije
"Iako kažu da će ulagati u brendove, investitori najčešće već dan nakon potpisivanja ugovora razmišljaju o tome kako će preprodati novostečene udjele", ističe Mellon. Osim toga, interes velikih investicijskih kompanija, koji su donedavno pokazivali interes samo za velike modne i dizajnerske brendove, potakla je i fragmentacija tržišta čija je vrijednost prošle godine dosegnula 220 milijardi eura. Naime, navike kupaca su se promijenile i oni, u posljednje vrijeme, sve češće okreću leđa megabrendovima poput Guccija i Louis Vuittona, u korist manjih, neovisnih brendova.

 "Financijska tržišta su osvijestila prilike koju je otvorila mogućnost ulaganja i u luksuzne kompanije srednje veličine", tvrdi Armando Branchini, osnivač konzultantske tvrtke InterCorporate i potpredsjednik Altagamme, talijanske lobističke grupe luksuzne industrije.  Primjerice, Mayhoola je potrošio više od 200 milijuna eura tijekom dvije godine investiranja u Valentinovu globalnu maloprodajnu mrežu. Valentinovi su prihodi tijekom tog razdoblja dosegli gotovo 700 milijuna eura. Blackstone je pak za 200 milijuna eura kupio udjele u Versaceu, i to nakon što je brand već bio vraćen s ruba propasti zahvaljujući izvršnom direktoru Gian Giacomu Ferrarisu. On je uspio uravnotežiti složene odnose s Donatellom Versace. 

Kumovalo i prijateljstvo
No tom poslu je svakako kumovalo i to što se osnivač Blackstonea Stephen Schwarzman zbližio s Donatellom Versace. Upućeni u taj posao tvrde kako će Versace biti spreman za izlazak na burzu iza 2017. godine, kada bi vrijednost prodaje tvrtke trebala porasti na 800 milijuna eura sa 550 milijuna eura lani. Potpredsjednik Clessidre, Francesco Trapani smatra da Cavalli ima sličan potencijal. Štoviše, procjenjuje se kako će taj posao ići i lakše nego onaj Blackstonea s Versaceom jer je uvjet za sklapanje posla bio da živopisni osnivač Roberto Cavalii prepustiti kontrolu i postati ambasador branda.

Inače, Cavalli je lani imao oko 200 milijuna eura prihoda od prodaje, no dodaju li se tome prihodi od franšiza i licencija, ukupni prihod je bio veći od milijardu eura."Potencijal Cavallija je zaista velik. Očekujem kako bismo kroz nekoliko godina mogli višestruko uvećati naše ulaganje", zaključuje Francesco Trapani.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close