Eksplozivni rast video razgovora s djevojkama putem interneta privukao je najveće kineske kompanije koje žele uzeti dio kolača s tog tržišta vrijednog nekoliko milijardi dolara.
Kako piše Reuters, do prije tri godine internetski sektor u Kini gotovo da i nije postojao. No, prošle su godine zabilježeni prihodi od 30 milijardi juana, odnosno 4,3 milijarde dolara, a prema procjenama investicijske banke China Renaissance Securities, do 2020. prihodi će se utrostručiti. Stoga bi za svega nekoliko godina internetski streaming mogao nadmašiti prihode kino-operatera. U zemlji postoji oko 150 streaming platformi na kojima je moguće uživo razgovarati s djevojkama.
12 mlrd.
zarađivat će kineski streaming sektor do 2020. godine, govore procjene banaka
Prema posljednim podacima iz prosinca, internetsko flertovanje redovita je zabava za 344 milijuna Kineza što je više od broja stanovnika bilo koje zemlje na svijetu, naravno osim Kine i Indije. No, potencijal tržišta još je uvijek značajan. Naime, radi se o 47 posto internetskih korisnika u Kini. Na takve podatke nisu mogle ostati hladne ni najveće tamošnje internetske kompanije, Tencent, Alibaba i Baidu. Tencent stoji iza niza manjih streaming kompanija, dok je Alibaba početkom prošle godine lansirao svoju platformu. Na njoj se oglašivačima nudi prikazivanje reklama u realnom vremenu dok traje razgovor. Tolika potražnja za djevojkama stvorila je niz novih djelatnosti. Agencija Three Minute TV za 30-ak platformi iznajmljuje oko 1000 djevojaka posebno educiranih za taj posao.
Kako je za Reuters pojasnio predsjednik agencije Deng Jian, deseci djevojaka svakodnevno rade u tri smjene. Svaka sjedi u malenoj sobici koja je uređena na način da odaje dojam kako djevojka razgovara iz svoje sobe. Njihov je zadatak da očijukanjem i pjevanjem zabave posjetioce, a oni im zauzvrat daruju virtualne darove. To mogu biti virtualne ruže, ali i sportski automobili i kuće. Naravno, virtualni darovi plaćaju se pravim novcem.
Zarada se dijeli između djevojke, streaming platforme i agencije. K tome treba pribrojati i zaradu od oglašivača. Svoj dio kolača od ovog posla uzimaju i klinike za estetsku kirugiju. Naime, 95 posto djevojaka odlučuje se za estetske zahvate kako bi postale privlačnije gledateljima i samim time popularnije, kaže Jin Xing, vlasnik aplikacije za estetske zahvate Soyoung. No, država ne gleda blagonaklono na dio streaming platformi. Lani je ugašeno 4313 "show roomova", a 18.000 djevojaka ostalo je bez posla. Zbog promicanja javnog nemorala kažnjeno je 12 platformi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu