Fiat ‘u miraz’ dobiva zelenu tehnologiju, a Peugeot ulaz u SAD

Autor: Tomislav Pili , 30. listopad 2019. u 22:00
Carlos Tavares, izvršni direktor PSA, trebao bi operativno voditi i novu kompaniju/REUTERS

Talijanski proizvođač treba prodajni obujam u Europi, a francuska kompanija nije prisutna na američkom tržištu, tvrde analitičari.

Nakon što je prije dvije godine "progutao" Opel, francuski Peugeot/Citroën (PSA) sada se namjerio i na Fiat Chrysler, još jednu kompaniju kojoj je nasušno potreban strateški partner u uvjetima velikih ulaganja u električne automobile i smanjenja emisije ispušnih plinova.

Američko-talijanski proizvođač potvrdio je u srijedu da razgovara o spajanju s PSA čime bi bila stvorena globalna automobilska kompanija vrijedna više od 47 milijardi dolara.

Dugi pregovori
PSA je također u priopćenju potvrdio razgovore, ali bez ikakvih dodatnih detalja. O razgovorima je prvi izvijestio Wall Street Journal, a inozemni mediji navode kako jedan od potencijalnih scenarija dogovora uključuje spajanje uz međusobnu zamjenu dionica. Novu kompaniju operativno bi vodio čelnik PSA Carlos Tavares dok bi John Elkann – izdanak obitelji Agnelli koja kontrolira Fiat Chrysler – preuzeo dužnost predsjednika.

Prema tvrdnjama upućenih izvora, razgovori traju već gotovo godinu dana, a zaustavljeni su nakon lipanjske ponude za spajanje s Renaultom. Podsjetimo, spajanje je propalo nakon što je francuska vlada – koja je s 15 posto udjela najveći pojedinačni dioničar Renaulta – povukla svoju podršku. Nakon pauze od nekoliko mjeseci, izvori tvrde da su razgovori između Fiata i Peugeota nedavno opet obnovljeni.

 

26,2 mlrd.

dolara na burzi vrijedi PSA, a Fiat Chrysler 22 milijarde dolara

Francuska država također drži udjel i u PSA, ali nešto manji od 12 posto, pa analitičari ocjenjuju da bi "politika" u ovom slučaju mogla biti manja prepreka. Dok je PSA-ova dionica ove godine skočila 38 posto povećavši vrijednost kompanije na 26,2 milijarde dolara, Fiat Chrysler je na burzi porastao jedva jedan posto i vrijedi 22 milijarde dolara. U tom kontekstu, analitičari sa simpatijama gledaju na ovaj "talijansko-francuski brak". Prema mišljenju Arndta Ellinghorsta iz Evercorea, postoji jasan potencijal za značajne sinergije do 7 milijardi eura između 2021. i 2023. godine.  

Dokazano uspješan
Dodaje kako se Carlos Tavares do sada dokazao kao vrlo efikasan menadžer za restrukturiranja, što je dobro vidljivo nakon akvizicije Opela 2017. godine. "Fiat Chrysler treba prodajni obujam u Europi, a PSA nije prisutan u SAD-u", ističe za Financial Times Philippe Houchois, analitičar Jefferiesa. Naime, Fiat drži Jeep, jedan od najprofitabilnijih brendova u branši, ali i marku kamioneta Ram koja također lijepo zarađuje.

 

7 mlrd.

eura potencijalne su sinergijske uštede od 2021. do 2023. u ovom povezivanju

Oba brenda mogla bi pomoći PSA-u koji na američkom tržištu ne zarađuje ni centa. Philippe Houchois dodaje i kako Francuzi imaju tehnologiju koja može pomoći Fiatu u rješevanju problema s regulativom o zaštiti okoliša. Podsjetimo, Fiat Chrysler je ranije ovoga mjeseca otkrio kako mu prijeti 79 milijuna dolara kazne jer nije udovoljio američkim standardima potrošnje goriva.

Pitanje zaštite okoliša zajedno s razvojem električnih automobila označilo je najdramatičniju tehnološku promjenu u automobilskoj industriji u posljednjih stotinu godina. Naime, razvoj električnih automobila zahtijeva golema ulaganja koja se neće isplatiti još godinama. No, otežavajuća je okolnost što tu promjenu prati globalno usporavanje prodaje, pa Fiatova tvornica Mirafiori pored Torina trenutno radi s tek polovicom kapaciteta.

Izvršni direktor Peugeota Carlos Tavares predvidio je da će se proizvođači automobila suočiti sa "10 godina kaosa" zbog regulatornih zahtjeva i prijelaza na električna vozila. Fiat i Peugeot dijeljenjem dijelova i motora mogu smanjiti kapitalne troškove i osloboditi novac za ulaganja, smatraju analitičari. 

Komentirajte prvi

New Report

Close