Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i JP Autoceste FBiH objavili su obavijest o raspisivanju natječaja za izgradnju dionica Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever dužine 35 kilometra te Mostar sjever – Mostar jug dužine 15 kilometara, čime je započela procedura odabira izvođača za izgradnju tih dionica autoceste.
Nabava radova za izgradnju obavit će se po načelu Žutog FIDIC-a uz elemente Zelenog FIDIC-a, kako bi se kada je riječ o konačnoj cijeni izgradnje rizik investitora smanjio na najmanju moguću mjeru.
Na cijeloj dionici od Ovčara do petlje Mostar jug graditi će se 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje.
Najsloženiji građevinski poduhvat na toj dionici je tunel Prenj. Dužina tunela prema idejnom projektu iznosi 10,16 kilometara, što ga čini najdužim tunelom u regiji. Zbog velike dužine prilikom projektiranja i izgradnje, te kasnijeg korištenja tunela bit će nužno primjeniti posebne mjere sigurnosti u tunelima u skladu s europskom direktivom.
JP Autoceste FBiH je kroz suradnju s financijskim institucijama za finansiranje izgradnje dionice Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever osiguralo ponudu za zajedničko financiranje Europske investicijske banke (EIB) i Europske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 600 milijuna eura. Uz takav financijski aranžman otvara se i mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva u iznosu do 120 milijuna eura.
Također za dionicu Mostar sjever – Mostar jug je osiguralo ponudu za zajedničko financiranje od strane konzorcija domaćih banaka i Europske banke za obnovu i razvoj u ukupnom iznosu od 240 milijuna eura, što otvara mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva u iznosu do 12 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu