Australski zakon koji prisiljava platforme poput Googlea i Facebooka da plaćaju lokalnim izdavačima za vijesti naišao je na prvu kušnju u kojoj je internetska stranica – za koju se smatra da koristi lažne novinarske profile – dobila regulatorno odobrenje biti na popisu kompanija kojima će se plaćati za sadržaj.
Australian Communications and Media Authority (ACMA), regulator zadužen za provedbu zakona, prošlog je mjeseca dodao gotovo nepoznatu stranicu bez fizičke adrese naziva News Cop u javni registar tvrtki koje mogu pregovarati o plaćanju sadržaja s matičnim kompanijama Facebooka i Googlea.
Potez ACMA-e potiče pitanja o tome kako će se zakon provoditi, smatra nekoliko pravnih stručnjaka.
Naime, stranica News Cop objavljuje prepisane novinske sadržaje od drugih davatelja vijesti, nema fizičku adresu osim poštanskog pretinca, a registrirana je kao tvrtka 21. veljače 2021., tri dana prije donošenja zakona.
To je jedina medijska kuća u registru koja nema poslovne evidencije do prije 2021. godine.
Profesor ekonomije na Sveučilištu New South Wales Richard Holden smatra da je uključivanje News Copa u registar potkopalo namjeru zakona da podrži novinarstvo od javnog interesa te pokazalo da se to pravilo lako krši.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu