Politička moć Facebooka sve je veća, pokazuju najnovija istraživanja, čega postaje svjesna i kompanija koja počinje isticati svoju političku neutralnost. Najnovije studije pokazuju kako Facebook ima neobično velik utjecaj na biračko tijelo u smislu mobilizacije.
Tijekom ovogodišnjih američkih predizbora koji su iznjedrili predsjedničke kandidate Republikanske i Demokratske stranke, informacije o roku za registraciju birača i mjestu glasovanja samo u Kaliforniji su na birališta dovela dodatnih 650.000 glasača, prenosi Reuters. U Velikoj Britaniji podsjetnik za registraciju za referendum o članstvu u Europskoj uniji doveo je do 186.000 online registracija, pokazuju službeni vladini podaci.
"Općenito, mobilizacija glasača može promijeniti ishod izbora", primjećuje Katherine Hänschen, doktorantica na Sveučilištu Texas i autorica istraživanja o utjecaju društvenih mreža na političke procese. Njezino istraživanje koje će biti objavljeno u kolovozu pokazuje da ako korisnici tagiraju prijatelje u podsjetniku za glasovanje, izlaznost na birališta može se povećati između 15 i 24 posto. Osnivač Wikileaksa Julian Assange prigovorio je ovoga tjedna Facebooku i Googleu da su ohrabrivali glasače da na britanskom referendumu glasuju za ostanak. Lanjska studija u časopisu Science pokazala je da korisnici Facebooka konzumiraju sadržaj koji je više u skladu s njihovoim ideološkim stavovima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu