Pod pritiskom konkurencije iz Kine, proizvođači automobila Stellantis i Renault snažno će se potruditi da smanje troškove proizvodnje električnih vozila s ciljem da postignu slične cijene i profitne marže kao modeli na fosilna goriva, rekli su čelnici industrije Reutersu.
Rast prodaje električnih vozila usporio je zbog kombinacije nedostatka infrastrukture za punjenje i visokih cijena zbog čega europski proizvođaču pokušavaju razviti pristupačnija električna vozila, u startu skuplja od ekvivalenata s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Delikatni balans
“Da gledam na kratke staze, mogao bih odmah povećati svoju prodaju električnih vozila jednostavno puštajući marže da klize”, rekao je novinarima izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares nakon što je tvrtka objavila cjelogodišnje rezultate za c2023. uz upozorenje na turbulentnu godinu pred nama.
Dolazak jeftinijih kineskih električnih vozila prisilio je europske proizvođača automobila da razviju pristupačnije modele. “Naravno, svi pokušavaju smanjiti troškove električnih vozila kako bi postigli paritet cijena s modelima motora s unutarnjim izgaranjem”, rekao je izvršni direktor Renaulta Luca de Meo analitičarima odgovarajući na pitanje o cijenama i profitabilnosti.
De Meo je rekao da će smanjenje cijena biti lakše postići za manje automobile jer proizvođači mogu smanjiti veličinu paketa baterija, koja obično doseže oko 40 posto cijene električnog vozila. Posljedično, to znači da će cijene ostati više za vozila s većim baterijama. Ipak, europski proizvođači suočavaju se s delikatnim balansiranjem da smanje cijene svojih električnih vozila dok najprije moraju smanjiti troškove kako bi ostvarili zahtijevani profit.
Prošlog listopada Stellantisov brend Citroen predstavio je novi električni SUV e-C3, jeftini model s početnom cijenom od 23.300 eura kao adut prema kineskoj konkurenciji na tržištu pristupačnih električnih vozila. “Naša je misija smanjiti troškove što brže kako bismo apsorbirali dodatne troškove elektrifikacije i prodavali vozila po istoj cijeni kao i automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem jer Kinezi znaju kako to učiniti”, rekao je Tavares.
‘Približavanje’ marži
Zahvaljujući smanjenju cijena sirovina za baterije, Tavares je rekao da se marže između električnih i modela na fosilna goriva “približavaju” te da žele ubrzati taj proces. Cijena Fiata 500 trenutno se kreće od 16.790 funti (21.066 dolara) u Britaniji, dok cijena električnog e500 počinje od 28.195 funti, stoji na Stellantisovim stranicama Fiata.
“Važna poruka je da prvo smanjujemo troškove, a zatim i cijene kako bismo zaštitili maržu automobila”, rekao je analitičarima glavni financijski direktor Renaulta Thierry Pieton na pitanje o nedavnim sniženjima cijena električnog Meganea. Dodao je da će električni Scenic, koji bi trebao biti lansiran ove godine, stajati nešto ispod 40.000 eura. “Ako pogledate konkurenciju, uključujući i onu iz Kine, Scenic će biti vrlo dobro pozicioniran”, smatra.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.<span class=”title title–small”>Dzag62 ti bas volis srkati gutter oil? </span>
<h3 class=”LC20lb MBeuO DKV0Md”></h3>
Zanimljivo da su kineski automobili kvalitetniji od evropskih jeftiniji bez obzira što EU režimi obilato sufinanciraju auto industriju čak i one koje je nemaju a plaće su tri puta veće iu Kini nego u EU
Uključite se u raspravu