Europski novinski izdavači i Microsoft traže australski model naplate sadržaja

Autor: Tomislav Pili , 22. veljača 2021. u 16:19
REUTERS/Carlo Allegri

Udruge nakladnika EMMA, ENPA, EPC, NME i Microsoft pozvali su da u europsku regulativu, ali i zakonodavstvo država-članica bude implementiran mehanizam arbitraže

Europski novinski izdavači i američka softverska kompanija Microsoft u ponedjeljak su dogovorili da će zajednički raditi na rješenju koje će osigurati da nakladnici dobiju naknadu za korištenje njihova sadržaja od strane internetskih platformi s dominantnom tržišnom snagom, stoji u zajedničkom priopćenju medijskih organizacija EMMA, ENPA, EPC, NME te Microsofta. Rješenje bi trebalo biti u skladu s Direktivom Europske unije o autorskim pravima na digitalnom jedinstvenom tržištu koja stupa na snagu u lipnju.

Iako novinski nakladnici temeljem te europske regulative imaju pravo pregovarati s internetskim platformama, pregovori s kompanijama takve tržišne snage u nekim slučajevima ne mogu rezultirati pravednim rješenjem. Stoga su potrebne dodatne regulatorne mjere. EMMA, ENPA, EPC, NME i Microsoft stoga su pozvali da u europsku regulativu, ali i zakonodavstvo država-članica bude implementiran mehanizam arbitraže. To prije svega znači australski model u kojem arbitrarno tijelo – u slučaju da se digitalna kompanija i nakladnik ne mogu dogovoriti – postavlja pravednu cijenu temeljenu na procjeni koristi za obje strane koje proizlaze iz novinskog sadržaja te troška proizvodnje tog sadržaja.

Christian Van Thillo, predsjednik Europskog vijeća nakladnika (EPC) izjavio je kako ta organizacija pozdravlja Microsoftovo priznanje vrijednosti koju njihov sadržaj doprinosi temeljnom poslovanju tražilica i društvenih mreža jer tu Facebook i Google ostvaruju dobar dio svojih prihoda. “Svi nakladnici trebaju dobiti ugovor – nitko ne smije biti izvan”, istaknuo je Van Thillo. Casper Klynge, potpredsjednik Micorosofta, dodao je kako je dubinsko novinsko praćenje ključno za uspjeh demokratskih poredaka.

“Naša predanost očuvanju i promoviranju novinarstva nije nova. U listopadu 2020. pokrenuli smo novu inicijativu za ulaganja i podršku lokalnim medijima te, kroz Microsoft News, dijelimo veliki udjel prihoda s novinskim nakladnicima. Ova inicijativa je logični idući korak”, naglasio je Klynge.

Komentirajte prvi

New Report

Close