Upotreba uređaja povezanih s internetom u dvije godine, od 2020. do 2022., porasla je pri čemu je najpopularniji i najkorišteniji uređaj TV, odnosno pametni televizor. Ipak, Hrvatska je među zemljama koja još uvijek nije posve prigrlila ‘smart’ TV, može se zaključiti iz brojki Eurostata.
U 2022. godini, više od polovice, 52 posto, ljudi u Europskoj uniji u dobi između 16 i 74 godine koristilo je televizor povezan s internetom, što je 9 postotnih bodova više negoli 2020. kad ih je bilo 43 posto, pokazuju podaci europskog statističkog ureda.
Malta predvodi
Među zemljama EU-a, korištenje televizora povezanog s internetom bilo je osobito visoko na Malti gdje je gotovo 8 od 10 ljudi koristilo pametan televizor koji ima mogućnost spajanja na internet (78 posto).
Slijede Španjolska (69 posto), Švedska i Irska (obje 68 posto) te Cipar (66 posto). S druge strane, Bugarska (30 posto), Hrvatska (35 posto), Poljska (38 posto), Grčka (39 posto) i Rumunjska (40 posto) bile su zemlje EU-a s najmanjim udjelom ljudi koji koriste TV spojen na internet.
Kada se radi o drugim IoT (internet stvari, op.a.) uređajima, upotreba pametnih nosivih uređaja također je doživjela značajan porast, za više od jedne četvrtine. Tako 26 posto ljudi u dobi od 16 do 74 godine koriste pametne satove, narukvice za fitness, povezane naočale ili slušalice, sigurnosne uređaje za praćenje, povezanu odjeću ili obuću i druge dodatke povezane s internetom.
To također predstavlja povećanje od devet postotnih bodova u usporedbi s 2020. godinom kada ih je bilo 17 posto. Igraće konzole povezane s internetom također su bile popularne u prošloj godini budući da ih je koristilo 20 posto ljudi u dobi od 16 do 74 godine.
Virtualne pomoćnike, poput pametnih zvučnika ili aplikacija, koristilo je 13 posto ispitanih u istoj dobnoj skupini, dok je 10 posto njih koristilo rješenja povezana s internetom za upravljanje energijom, kao što su povezani termostati, mjerači komunalnih usluga, svjetla ili drugi dodaci.
Nedostatak potrebe
Unatoč velikom porastu upotrebe uređaja povezanih s internetom između 2020. i 2022., znatan broj ljudi izvijestio je da nije koristio te uređaje u 2022. Čak 41 posto osoba u dobi od 16 do 74 godine, koji nikad nije koristio uređaje povezane s internetom, naveo je nedostatak potrebe kao glavni razlog za njihovo neuporabu.
Međutim, taj postotak odražava smanjenje od dva postotna boda u odnosu na 2020. godinu. Sljedeći najčešći razlog nekorištenja bio je povezani trošak. Ukupno, deset posto ljudi u dobi u spomenutoj dobnoj skupini smatra da je njihov trošak previsok.
Pripadajući udio u 2020. iznosio je 11 posto. Slijedi udio osoba koje su zabrinute za privatnost i zaštitu osobnih podataka koje generiraju ti uređaji ili sustavi (8 posto), što je pad s 11 posto koliko je iznosio 2020.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu