Turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan početkom tjedna posjetio je Sloveniju gdje je sadašnju međusobnu robnu razmjenu ocijenio premalom jer, kako je rekao, postoje velike mogućnosti njena jačanja, pri čemu je spomenuo mogući zajednički nastup Turske i Slovenije u investiciji u Crnoj Gori pri izgradnji hidrocentrala na rijeci Morači.
Riječ je o velikom, možda i megalomanskom projektu, od kojeg Crna Gora ne odustaje unatoč tome što 2011. prvi natječaj za HE na Morači nije bio uspješan. Sustav hidroelektrana na Morači obuhvaća izgradnju čak četiri elektrane ukupne snage 238 megavata, koje će prosječno godišnje proizvoditi 690 gigavatsati električne energije. Planirana je tako gradnja HE Andrijevo (127,5 megavata), Raslovići (37 megavata), Milunovići (37 megavata) i Zlatica (37 megavata). Najavljuje se da bi izgradnja sve četiri HE trebala biti završena za šest godina, dok se troškovi procjenjuju na 500 milijuna eura. Prvi natječaj za gradnju HE na Morači propao je jer nije dostavljena ponuda kvalificiranog ponuđača, konzorcija talijanske kompanije A2A, crnogorskog EPCG-a i Enela. Na pretkvalifikacijskom natječaju, prošli su i kineska Sinohydro Corporation i austrijski Strabag, koji su kasnije odustali.
500mil.
eura cijena je izgradnje sustava hidroelektrana na Morači
Crnogorski ministar gospodarstva Vladimir Kavarić priopćio je tada javnosti da sudionicima natječaja za gradnju HE na Morači nije odgovaralo to što je projekt davao prednost "prevelikoj proizvodnji na štetu ekonomske isplativosti".To, međutim, nije pokolebalo crnogorsku vladu odnosno Ministarstvo gospodarstva koje je sačinilo novu strategiju razvoja energetike Crne Gore do 2030. godine, prema kojoj su "završeni svi istražni radovi za hidoelektrane na Morači, napravljen je idejni projekt i s gradnjom se može početi čim se nađe odgovarajuća ponuda". Ministarstvo očekuje da bi HE na Morači mogle biti spojene na elektroenergetski sustav 2021. godine. Zbog takvih problema vrlo je neizvjesno hoće li se Turska i Slovenija zajedno uputiti u taj veliki projekt i pod kojim uvjetima.
U međuvremenu, za vrijeme Erdoganovog posjeta Ljubljani pokušali su dogovoriti druge poslove. Uz građevinarstvo, infrastrukturu i autoidnustriju, riječ je prije svega o mogućem povećanju broja slovenskih turista koji posjećuju Tursku, u kojoj ih je 2014. boravilo 42 tisuće, pri čemu je Turkish Airlines sadašnji jedan let tjedno za Ljubljanu spreman povećati na deset tjedno u sezoni. Međutim, najneobičniji je projekt koji je ponudio Matjaž Stopar, vlasnik Fida sporta, tvrtke koja proizvodi sportsku opremu. "Ja sam ovdje s jednostavnim ciljem, pronaći novog agenta za tursko tržište, na koje želim ući sa svojim sintetičkim ledom za klizališta", izjavio je Stopar za Finance.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu