Emirates i Etihad demantirali su medijske napise da planiraju spajanje kojim bi bila stvorena najveća zrakoplovna kompanija na svijetu, no takav potez nije bez poslovne logike, upozoravaju analitičari.
Napise da Emirates razmatra preuzimanje manjeg Etihada lansirao je Bloomberg pozivajući se na upućene, ali neimenovane izvore.
Politički osjetljivo
"Nema istine u takvim glasinama", poručio je Reutersu glasnogovornik Emiratesa. Sličan odgovor došao je i iz Etihada. Podsjetimo, Emirates je u vlasništvu vlade emirata Dubai, turističkog središta Ujedinjenih Arapskih Emirata dok je Etihad u vlasništvu Abu Dhabija, najbogatije sastavnice te sedmeročlane federacije. Iako obje kompanije koje su u prošlom desetljeću vrlo brzo rasle faktički dolaze iz iste države, njihovo spajanje ipak je politički osjetljivo pitanje.
268 zrakoplova
broji flota Emiratesa, tri puta više od Etihada
Naime, sedam emirata ima poluautonomni status unutar federacije, pa bi spajanje Emiratesa i Etihada zahtijevalo pristanak vladajućih obitelji. Međutim, pad cijena nafte proteklih godina te rastuća konkurencija u globalnoj zrakoplovnoj industriji rezultirali su za obje kompanije značajnim financijskim pritiscima, što ih je navelo na suradnju. Početkom godine sklopljen je ugovor o suradnji koji, primjerice, omogućuje pilotima Etihada da privremeno – najviše dvije godine – rade u Emiratesu. Unatoč tome, predsjednik Emiratesa, šeik Ahmed bin Saeed al-Maktoum, odbacio je u svibnju mogućnost spajanja te dvije kompanije.
Bliska budućnost
Reutersov izvor blizak Etihadu izjavio je da bi se spajanje moglo dogoditi u bliskoj budućnosti, ali unatoč tome vlada Abu Dhabija ne bi željela izgubiti kontrolu, posebno nakon ulaganja nekoliko milijardi dolara u međunarodni aerodrom i drugu infrastrukturu. Bankari upućeni u poslovanje na Arapskom poluotoku kažu kako se ideja o spajanju Emiratesa i Etihada spominje "unazad pet godina". No, sve to vrijeme sve je ostalo samo na ideji, dodaje Reutersov izvor.
Njihovo spajanje značilo bi spojiti i dvije različite poslovne strategije. Emirates svoje linije održava samostalno što mu je omogućilo 30 uzastopnih profitabilnih godina. S druge strane, gubitaški Etihad je izgradio globalnu mrežu partnerskih linija. Ta ga je strategija dovela u probleme kada su dva partnera, Alitalia i Air Berlin, završili u stečaju. Emirates je i daleko veći od Etihada. Flota mu broji 268 zrakoplova, među kojima su najveći Airbus A380 i Boeing 777, što je tri puta više od Etihadove flote.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu