Europski parlament u četvrtak je usvojio izmjenu Direktive o naplati cestarina čijim će stupanjem na snagu zemlje EU-a umjesto vinjeta morati uvesti naplatu cestarine na temelju prijeđene udaljenosti, od 2023. za teška teretna vozila, a od kraja 2027. i za laka gospodarska vozila.
Europski je parlament je s 398 glasova za, 179 protiv i 32 suzdržana usvojio nacrt izmjene Direktive o naknadama koje se naplaćuju za korištenje određenih infrastruktura za teška teretna vozila.
Postojeća direktiva utvrđuje pravni okvir za naplatu upotrebe određenih cesta isključivo za teška teretna vozila, dok Komisija izmjenom Direktive predlaže proširenje pravnog okvira na sva teška vozila te laka gospodarska vozila.
Prema zaključku Komisije, vozači autobusa, osobnih automobila i kombija ne doprinose dovoljno u vidu plaćanja cestovnih naknada, a čine znatan udio prometne aktivnosti kojom doprinose trošenju infrastrukture i zagađenju okoliša.
Države članice će, po izmjenama Direktive, obračunavati cestarinu na temelju prijeđene udaljenosti umjesto vinjeta koje se plaćaju po vremenskoj osnovi.
Nova će pravila naplate vrijediti od 2023. za teška teretna vozila i kombije za prijevoz roba težine veće 2,4 tone te od 2027. i za lakša vozila za prijevoz tereta, kombije i minibuseve.
U usvojenom izvješću Europskog parlamenta navodi se kako je cilj izmjena uspostava pravednih mehanizama za naplatu cestarina.
"Danas je Parlament usvojio izvješće kojim će se uvesti naplata po načelima 'zagađivač plaća' i 'korisnik plaća'. Izmjenom Direktive želi se potaknuti promicanje financijski i po okoliš održivog cestovnog prijevoza koji može pridonijeti naporima EU-a u pogledu smanjenja emisija CO2“, izjavila je izvjestiteljica Europskog parlamenta Christine Revault d'Allonnes Bonnefoy (S&D, Francuska).
Kako bi se osigurao pošten odnos prema povremenim korisnicima i vozačima iz drugih zemalja EU-a, nova pravila ograničavaju i cijene kratkoročnih vinjeta za osobne automobile, ističe Europski parlament. Po prijedlogu novih pravila bi vinjete bi trebali biti dostupne i za kraća razdoblja, poput jednog dana ili tjedna.
O novim pravilima još predstoje pregovori s Vijećem koji će početi kada to tijelo usuglasi svoje stajalište.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.a neznam kanabis, bilo bi logično po težini vozila i pređenom kilometru… jer se tako i oštećuje cesta ajmo reći…
ali badava šta je to logično, bit će šta bude
kako cemo mi motoristi. Vozim motor 500km godisnje. Nije valjda da ce biti besplatno
Hrvati su ionako kao ovce, bleje i plaćaju, javna je tajna da se zapošljavanje na određenim mjestima plaća peterostrukkim iznosom plaće, a što mi to sve popratno financiramo iz vožnje tim našim tzv.flekocestama i kolotrazima, imamo svakodnevno priliku vidjeti
a da, danas uz GPS sustave, može se izračunati samo tako koliko km i na kojim cestama si se vozio… i vrlo jednostavno se plati točno toliko km po autoputu, lokalnim cestama, magistralnim…….
a dalje može se i novac prosljediti točno u određeno područje kojim si se vozio i za klasične ceste, zašto bi plaćao naknadu za korištenje ceste pri tehničkom, logičnije je da se to plaća u simboličnom iznosu po km, preko GPSa i pređenog km, kako za domaće ceste tako i za vani… sa tim da i kad stranac dođe kod nas i vozi se po jadranskom magistrali, i njemu se obračuna i naplati ta naknada, koja bi išla ciljano za održavanje tih cesta, lokanih, gradskih, magistrala…
Uključite se u raspravu