Slovenska autoindustrija približava se rekordnoj proizvodnji, dok ona u Srbiji klizi prema propasti. To pokazuje usporedba dva najveća proizvođača, oba u stranom vlasništvu, Renaultovog Revoza iz Novog Mesta i Fiat Chrysler Automobiles (FCA) iz Kragujevca. Tako je Revoz dogurao, mjereno prihodima, do pozicije najvećeg slovenskog izvoznika, čija je prodaja u posljednje tri godine porasla za 600 milijuna eura, na 1,6 milijardi eura.
Prošle godine proizveli su 189.687 automobila, a predsjednik kompanije Kaan Ozkan kaže da će ove godine s Revozovih proizvodnih linija sići 210.000 vozila (rekord je 212.000 2009. godine), a prihodi će se povećati za još 200 milijuna eura, pišu Finance. Revoz proizvodi Twingo, Smart i Clio modele. Posljednji drži vodeći tržišni udio u svojoj klasi na europskom tržištu i Revoz ga namjerava zadržati Cliovim nasljednikom.
Lani zaposlili 900 osoba
Revoz je jedna od najučinkovitijih Renaultovih tvornica, a njihovim radom, tvrdi Kaan Ozkan, također je vrlo zadovoljan njemački Daimler, za koji proizvode dva modela Smarta. Automobile proizvedene u Novom Mestu Renault prodaje na 50 tržišta, a Revoz ostvaruje 99,2% prihoda od izvoza. U posljednje tri godine tri najveća izvozna tržišta su im Francuska (38%), Njemačka (17%) i Italija (13%).
Uz partnerstvo s Daimlerom sa Smatrom su 2016. godine ušli na tržišta Kine i Tajvana. Revoz ima 3500 zaposlenika i još 700 agancijskih radnika. Broj radnih mjesta prošle godine porastao je za 900. "Zbog uvođenja novog modela većeg povećanja broja zaposlenika, kao što smo imali prilikom uvođenja noćne smjene, kada smo tražili gotovo tisuću novih radnika, neće biti. Zbog promjene proizvodnih procesa nastojimo dodatno zapošljavati stručnjake za strojarstvo i elektrotehniku i druge", kaže Kaan Ozkan. Zbog nedostatka kadrova, kao i druge slovenske kompanije, zapošljavaju sve više radnike iz Hrvatske i BiH.
Istječe ugovor s državom
Zbog uvođenja novog modela, koji će se isprva proizvoditi u Renaultovoj tvornici u Bursi u Turskoj, a potom u Revozu, lani je u nove strojeve uloženo 40 milijuna eura, a ove godine 90 milijuna. Riječ je o daljnjoj robotizaciji postojećih proizvodnih linija. Budućnost tvornice izgleda osigurana. S druge strane, kragujevački Fiat (FCA) ima dosta razloga za brigu o nastavku proizvodnje, iako je i dalje vodeći izvoznik iz Srbije.
99,2 posto
prihoda Revoz ostvari od prodaje u inozemstvu
Prošlog ponedjeljka, nakon jednotjednog zastoja zbog tzv. usklađivanja proizvodnje sa zahtjevima tržišta, pogon u Kragujevcu ponovno je pokrenut i u dvije smjene proizvodi se 410 automobila dnevno. Od početka godine proizvedeno je nešto više od 43.000 vozila svih verzija modela Fiata 500L, a do kraja godine, u FCA Srbija, prema saznanjima lista Danas, biti još 40-tak radnih dana, i očekuje se završetak još 18.500 vozila, odnosno ukupno oko 61.500.
Time će biti zaposlena tek trećina instaliranih kapaciteta kragujevačke tvornice, koja je projektirana za proizvodnju do 300.000 automobila godišnje. Još 2016. godine proizvedeno je 85.000 vozila. Zbog toga sindikat i zaposleni u kompaniji FCA Srbija od predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i premijerke Ane Brnabić traže informaciju o tome šta država poduzima kad je riječ o ugovoru s Fiatom jer desetogodišnji ugovor države i Fiata o osnivanju zajedničke kompanije istječe 29. rujna. Zaposlenici smatraju da država Srbija, ako ostaje partner Fiata, mora biti daleko aktivnija kada je riječ o osiguranju još jednog modela za kragujevačku tvornicu.
Fiat 500 postaje električan
Kratko prije smrti Sergio Marchionne, izvršni direktor FCA, rekao je da će se proizvodnja Fiata 500L nastaviti u Srbiji. Marchionne je dodao da je Fiat 500 idealan model da postane "100 posto električni model za Europu". FCA je planirao ulaganje milijardi eura u elektrifikaciju 30 modela, uključujući i model 500L koji se proizvodi u Kragujevcu. Fiat svakako igra vrlo važnu ulogu u strategiji FCA o električnim vozilima u Europi, a posebno model 500 koji je savršena osnova za komercijalizaciju električnih gradskih automobila, naveo je talijanski portal Motor 1.
Suvremena tehnologija i inovacije
Zbog novog modela u proizvodnju uvode još 150 robota
Revozova tvornica u Novom Mestu poznata je po korištenju suvremene tehnologije i inovacijama. Sa svakim novim modelom automobila povećava se razina automatizacije tvornice. Zbog proizvodnje novog modela uvest će 150 novih robotskih stanica, a već ih imaju oko 550. Tako će, na primjer, prednje i stražnje staklo na automobile postavljati roboti, a kao prva Renaultova tvornica uvode robotsko lakiranje unutrašnjeg dijela karoserije automobila. Taj inovativni postupak razvili su u Revozu, zajedno s partnerima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu