Uspjehom Barbie na kinoblagajnama ne trljaju ruke samo filmaši u Hollywoodu nego i proizvođač igračaka Mattel iz čije je radionice lutka izašla 1959. godine.
Izvršni direktor Mattela Ynon Kreiz uspjeh filma vidi kao potvrdu sposobnosti kompanije da pronađe nove izvore prihoda za svoje robne marke, no upozorava da će pad potražnje u segmentu dječjih igračaka smanjiti prodaju u narednim mjesecima.
Rekordna zarada filma od 155 milijuna dolara prošlog vikenda bila je “izlog” strateškog repozicioniranja Mattela iz proizvođača igračaka u “upravitelja medijskih franšiza prevođenih brendovima”, rekao je Kreiz Financial Timesu.
U brojkama još nema ‘Barbie’
U kvartalnim rezultatima se zasad ne vidi veći utjecaj filma koji je premijerno prikazan 21. srpnja. Globalna prodaja Barbie lutaka pala je šest posto na 283 milijuna dolara u drugom tromjesečju u kojem je prodaja grupe smanjena 13 posto, na 1,09 milijardi dolara.
Zarada od osam centi po dionici premašila je predviđanja Wall Streeta koji je očekivao gubitak od dva centa, no kompanija je unatoč tome zadržala svoje izglede za godinu. “Cijela industrija bila je mekša nego što smo očekivali”, rekao je Kreiz dodavši da situacija sa zalihama postaje povoljnija pa Mattel očekuje da će konkurenciji oteti dio tržišta u ostatku godine.
Dionice kompanije porasle su 17 posto u proteklom mjesecu, znatno nadmašivši performans rivala Hasbroa. Tajnom zasad ostaju detalji dogovora s holivudskom tvornicom snova. Mattel nije otkrio koliki će dobiti postotak od prihoda na kino blagajnama, ali Kreiz je rekao da su se igračke povezane s filmom i drugi proizvodi s markom Barbie iz partnerstva u maloprodaji, glazbi i robi široke potrošnje prodavali “jako dobro”.
“Očekujemo da će (prodaja) Barbie rasti u drugoj polovici godine i biti pozitivna tijekom cijele godine,” rekao je. Mattelova strategija “nikada nije bila samo jedan film”, dodao je. Reakcija publike na Barbie proširila je privlačnost brenda i otvorila vrata daljnjim filmovima, televizijskim emisijama i ostalim prilikama, rekao je.
Mattelovi planovi uključuju filmove i brendova u rasponu od Hot Wheels automobila do kartaške igre Uno. “Ovo je još jedan primjer kako film postaje središte gravitacije koje generira više aktivnosti i više aktivacije u odnosu na brend Barbie”, rekao je Kreiz.
Ulagači ipak oprezni
Zarada Barbie franšize ruši rekorde istodobno s odlaskom jednog od tvoraca nove strategije. Richard Dickson nakon 22 godine u Mattelu nedavno je postao izvršni direktor Gapa. Trgovac odjećom bori se s viškom zaliha i padom potražnje zbog inflacije i nada se da će mu Dicksonovo iskustvo u Mattelu donijeti prekretnicu u poslovanju.
Gap je pokušao uhvatiti dio pompe oko filma o Barbie suradnjom Gap i Barbie odjeće, potom su uslijedili planovi za odjeću s markom Hot Wheels kasnije ove godine. Unatoč pozitivnoj reakciji ulagača u srijedu, tržište uglavnom ostaje oprezno prema dionicama potrošačkih brendova jer su posebno izložene potencijalnom usporavanju gospodarstva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu