Možda i najteži skandal u novijoj povijesti Volkswagena u ponedjeljak je rezultirao smanjenjem vrijednosti kompanije za 15 milijardi eura.
Naime, po otvaranju trgovanja na Frankfurtskoj burzi dionica najvećeg svjetskog proizvođača automobila po prodaji pala je najviše u posljednjih šest godina. Već prije podneva pad je prerastao u katastrofu – cijena je torpedirana preko 20 posto. Burzovni "hod po trnju" rezultat je skandala koji je izbio tijekom vikenda. Naime, američka Agencija za zaštitu okoliša utvrdila je da je softver u Volkswagenovim i Audijevim automobilima pokretanima dizelskim motorima davao lažne podatke o emisijama štetnih plinova.
21,10posto
potonula je dionica Volkswagena u ponedjeljak
Zbog falsificiranja podataka o emisijama njemačkoj kompaniji prijeti kazna od 18 milijardi dolara, a članovi Uprave mogli bi i kazneno odgovarati. No, nevolja nikad ne dolazi sama, pa su tako već najavljene i tužbe zbog prijevare kupaca. No, skandal na svojoj koži najviše će osjetiti čelnik, Martin Winterkorn. Slučajno ili ne, "dizelska afera" izbila je svega dan prije nego što je nadzorni odbor trebao odlučivati o priduženju njegova mandata do 2018. godine.
Iako se javno ispričao zbog manipulacije podacima, stručnjaci ocjenjuju da ovu mrlju na VW-ovu ugledu može oprati samo njegova ostavka" "Ovo je katastrofa iznad svih očekivanja", kaže za Reuters Ferdinand Dudenhöffer, direktor Centra za auto istraživanja Sveučilišta u Duisburgu.
"Winterkorn je odgovoran za razvoj. To znači da je znao za to ili nije znao što njegovi suradnici rade. Za svakog političara na svijetu to bi bio razlog za ostavku", ističe Dudenhöffer. Prebacivanje krivnje na pokvarene inženjere neće fascinirati američke regulatore, smatra analitičar Max Warburton iz Bernesteina. Prema njegovu mišljenja, jedino je rješenje plaćanje kazne od nekoliko milijardi dolara te gubljenje udjela na američkom tržištu. "Ne može se optimistično gledati na ovo", naveo je Warburton za Bloomberg.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ovo bi moglo vw dovesti do bankrota jer sada će EU početi kontrolirati vozila u EU…gotovi su. i neka su . ionako su uništili cjelokupnu auto industriju svojim podmićivanjem novinara, ADAC-a i svih relevantnih u autoindustriji.
Kad ste čuli da je neka Američka tvrtka ili banka platila kakvu ogromnu kaznu Europi?
Microsoft, Google,..
Prodaja u SAD VW je od ranije najlošija sparta, zato je Winterkorn već bio na udaru ranije. 16% ukupnog prihoda Konzerna otpada na SAD. Ameri imaju strožija pravila za emisiju poglavito dušik-oksida a osim toga vozila se testiraju u uvjetima brzine do 120km/h dok je emisija štetnika na većim brzinama naravno još veća. Sada je jedino pitanje jesu li manipulirana vozila i na drugim tržištima ili samo u SAD.
Kad ste čuli da je neka Američka tvrtka ili banka platila kakvu ogromnu kaznu Europi?
Uključite se u raspravu